Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Varför skulle det vara omöjligt med kopior på olja, när det florerar kopior på det mesta annat. :|
Användarvisningsbild
av Magnus308
SvenB skrev:Varför skulle det vara omöjligt med kopior på olja, när det florerar kopior på det mesta annat. :|
Det är inte omöjligt med kopior, Det finns självklart kopior men mängden av dom på den europeiska marknaden verkar vara väldigt liten.
Varför vet jag inte men kanske är det svårt att få in kopiorna i grossistleden och dom butiker som säljer olja är antagligen väldigt uppmärksamma när det gäller att kontrollera ursprung på oljan.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu är det väl inte butiker som säljer kopior av olja och annat, utan webbsajter då det förekommer.
av volvo244gle
lennart lundberg skrev:Oljan är nästan slutsåld i de flesta butikerna.
Jula ska inte sälja den framöver.
Jo tack, märkte det. :wink: Hyllan gapade tom i Gävle idag, trots "fåtal kvar".

Bild

Fick bli Biltemas 0W-30 för 419 kr/4 liter istället.
Lätt den dyraste oljan jag köpt, men förhoppningsvis så ska den väl ge någon fördel jämfört med deras delsyntet som jag hade fått nästan 10 liter av för samma pris.
av olof00
Synd att det var slut.
Konstigt att inte Jula vill locka kunder till butiken med en billig olja till Sveriges vanligaste bil. Antar att dom kan ta ut mkt högre marginal på den svindyra Mobil oljan.
Även Biltema har ju blivit för dyra nu (139kr/l På enlitersförpackning 0w-30). inte heller filtren är speciellt billiga, och i går var både luftfiltret och kupefiltret till den tilltänkta servicen slut på hyllan. Nu beställde jag sakerna billigare på nätet i stället. Jag vill egentligen stödja de lokala fysiska butikerna men de verkar inte så måna om sina kunder...

Olof
av gälleryd
Köb hos lasse på tegnabybildemontering i åryd, 1 mil from Växjö, 20liter mobil fullsyntet ca 50 kr pr liter, har også castrol, tlf nr är 0470-774378, bra priser och kvalitet :D , har köbt alle mine delar i dom sidste 8-10 år.
av gälleryd
Köbte 20 l mobil 3000 5w-40 acea a3/b3-a3/b4 till 930,-, och 2 stk Volvo insatsfilter + 1 jeepfilter (V8-5.2¨¨318 inc)125,-, är ganska nöjt :) .

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]