Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av svedan
crumpets skrev: ...... Jag tar bara upp den ur fickan när jag byter jacka för säsongen... Det är ju så sjukt smidigt!
Varför??? Du har väl 2 nycklar? Så en i varje jacka!! :mrgreen:
av r189
Personligen hade jag hoppat över keyless, har haft en del lånebilar med det och avskyr det. Vill ha en bil där jag startar med nyckeln i tändninglåset.
Sen ska det ju även vara lättare att sno en bil med keyless, så personligen ser jag inga egentliga fördelar då du ändå måste ha med en nyckel i bilen. Så lägg dom pengarna på nåt annat roligt till bilen eller hemmet eller nån annan hobby.
av svedan
Valde tillbaka Keyless efter infon ovan dvs detta att den fungerar "som vanlig" nyckel.
Tyvärr är merkostnaden liten (men tack för tipset). Det blir en ocean race med det mesta som kommer till. Hustrun ville även ha elmanövrerad förarstol!! Så totalen är netto i stort sett 500' och då endast med D4. Får väl vänta på polestar??
Var tog gamla billiga Volvo vägen??
av s6025t
r189 skrev:Personligen hade jag hoppat över keyless, har haft en del lånebilar med det och avskyr det. Vill ha en bil där jag startar med nyckeln i tändninglåset.
Sen ska det ju även vara lättare att sno en bil med keyless, så personligen ser jag inga egentliga fördelar då du ändå måste ha med en nyckel i bilen. Så lägg dom pengarna på nåt annat roligt till bilen eller hemmet eller nån annan hobby.
Det lär nog bli svårt för dig att köpa ny bil framöver nya XC90 t.ex har keyless som standard den har inget hål att stoppa nyckeln i
Användarvisningsbild
av sony
svedan skrev:Valde tillbaka Keyless efter infon ovan dvs detta att den fungerar "som vanlig" nyckel.
Tyvärr är merkostnaden liten (men tack för tipset). Det blir en ocean race med det mesta som kommer till. Hustrun ville även ha elmanövrerad förarstol!! Så totalen är netto i stort sett 500' och då endast med D4. Får väl vänta på polestar??
Var tog gamla billiga Volvo vägen??
Vilken Volvo snackar vi om? Key less är kanon jag har det på min bil men kan i te säga att jag inte skulle kunna leva utan den.
av svedan
Vi snackar om xc60, ocean race med typ summuns tillbehör och lite till (Ocean race och Summun kan ej beställas som paket tillsammans). Därför är keyless ett tillbehör som jag inte har idag. Men efter att fått reda på ovan att fjärren även fungerar som min nuvarande gamla, så tog jag det. (Säljaren sa, felaktigt, att man måste låsa med handen på handtaget och att fjärren ej låste typ 10 m ifrån).
Så är det. Ska bli spännande fast man får väl vänta till i sommar innan den kommer?
Användarvisningsbild
av sthlm
Lyfter tråden med en fråga.
Hoppade stressad in och skulle flytta en bil idag utan att tänka på att det var keyless.
Första problemet var ju att fälla ut den där j**a nyckeln. Snopen man blev när man kikat runt på stilettnyckeln modell "stealth".
Hittade iallafall det lilla dockningshålet där "nyckeln" heteronormativt skall stoppas (valfritt har jag förstått nu).

Starta och stoppa med knappen går ju. Men sedan då? Nyckel i läge 1 som får igång radion, läge 2 och så vidare.
Någon som har en snabbkurs på detta?
av mikebike
sthlm skrev:Lyfter tråden med en fråga.
Hoppade stressad in och skulle flytta en bil idag utan att tänka på att det var keyless.
Första problemet var ju att fälla ut den där j**a nyckeln. Snopen man blev när man kikat runt på stilettnyckeln modell "stealth".
Hittade iallafall det lilla dockningshålet där "nyckeln" heteronormativt skall stoppas (valfritt har jag förstått nu).

Starta och stoppa med knappen går ju. Men sedan då? Nyckel i läge 1 som får igång radion, läge 2 och så vidare.
Någon som har en snabbkurs på detta?
Foten på bromsen = starta bilen.
Ingen fot på bromsen = radioläge.
av Hertsh
Om det är en automat låter du bli att trampa ner bromsen så är det "läge 1", dvs tändning på. Trampa ner bromsen så startar bilen. Med spak vet jag inte. Däremot kan du alltid starta radio etc oavsett "läge 1" eller ej, bara att trycka på på mittkonsolen.
Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]