Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
llesrof skrev:Ptja, det beror ju på hur man definierar kvalitet. Är kvalitet att bilen känns som att den skall hålla i 100.000 mil eller att den verkligen gör det?
Är det inredningen vi pratar om så är det ju hur den känns som räknas. Pratar vi därimot mekanik/drivlina/osv så är det ju att den faktiskt håller som räknas :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Samma här tycker mer om äldre bilar än nyare, tycker som så att det är roligare att köra dom äldre bilarna. Men dom nya bilarna har ju massa roligt teknik och finneser istället :)
Användarvisningsbild
av EjS
llesrof skrev:
EjS skrev:
Lucif3r skrev:Ja, jag hänger på skaran och säger att nyare volvo är rent skräp. Känns verkligen billiga :roll: Lite amazon/140 över dom, amazon/140 var bra på sin tid, men en NY bil som levereras med samma tråkiga känsla? Nej tack du... Jag håller mig till 90-tals/sent80-tal volvos, eller så byter jag märke. Inte för att det finns några direkta nyare bilar av annat märke som intresserar mig heller men...
Alting var bättre i gamla dagar. Där var heller ingen immigranter i Sverige.
Med tanke på hur du skriver så har jag alltid trott att du var en av dem.
Jeg bor ikke i Sverige!
av osla
TommyP86 skrev:
SvenB skrev:Håller med. Att Kia är billigare, är vi nog ense om. Men att påstå att den är lika tyst, bekväm, och samma standard som exempelvis Volvo, är att bedra sig själv. Man får vad man betalar för. :|
Precis. Som på samma sätt när jag sätter mej i en e-klass är det bättre (mycket bättre än en v70) Men den kostar mycket mer också. Det finns inte några genvägar, kvalitet kostar.
exakt, vars håller volvo kvalite i inredningen? plastiga paneler, inget dörrtjoff/mer skrammel. volvo är ingen kvalitets bil, om än dom själva vill tro det, åkte en mb E-klass w211 07 eller 08 för ett tag sen, toksänkt var den också. men lik förbannat så gick den betydligt bekvämare efter vägen än våran 08:as xc70, inget skrammel och riktigt dörrtjoff fast 50 tusen mil som taxi, betydligt mycket bättre känsla i knappar vred mm än i vilken volvo som helst.

så att säga att volvo är en kvalitetsbil är att ljuga, det är vad dom alltid varit, en svensson bil, fast nu tror dom själva att dom är som tex mb och lägger priset massor högre än dom borde ligga
Användarvisningsbild
av crumpets
Är det endast merca E-klass som har en schysst inredning alltså? I mitt tycke står sig Volvo mycket bra vad gäller kvalitetskänsla på inredningen. Visst att V70 saknar lite mot tyskarna men det är långt bättre än VW och samtliga under det i pris.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag håller med crumpets. Volvo är naturligtvis inte i BMW/Merca klass, men man är en bra bit över VW och allt där under.

Jag gillar Volvo för den som de kallar det "Skandinaviska designen". Merca och BMW är allt för mörkt och sterilt för min smak. Volvo tycker jag oftast lyckas bra med materialval och design på inredningen, det känns fräscht och luftigt, och samtidigt med hyfsad kvalitetskänsla i reglagen.

När man rullar hyrbilar av andra märken inser man vad dom saknar, som man som volvoägare tar för självklarheter.

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]