Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AlexAndrew
Hej,

- Är det någon som vet hur man tar bort dörrsidan på nya XC90 ? Har köpt en demobil som inte har solfilm och vill jättegärna ha, så jag bokade tid idag men väl framme så berättade han, som skulle sätta filmen, att han inte lyckats ta bort dörrsidan. Han hittade två skruvar som han tog bort men dörrpanelen satt fast o han ville inte chansa o dra för mycket tills det går sönder :P

- Angående appar. Någon som vet var hittar jag TuneIn ? Läste någonstans att det ska komma fler appar men när vet jag icke :-/ ?:-/

Än så länge så har bilen fungerat utmärkt och inte märkt några konstigheter, hoppas att det fortsätter så :D

Mvh,
AlexAndrew
av Zims
TuneIn dök upp för mig efter att jag haft bilen inne på verkstad och dom installerat en 600MB stor uppdatering.
av AlexAndrew
Var det en vanlig service eller haft bilen på verkstad bara för uppdateringen ? Ifall det var bara för uppdateringen, går det att boka "service" bara för att uppdatera mjukvaran eller det är dem som kallar dig för uppdateringen ?
Användarvisningsbild
av GustavB
AlexAndrew skrev:Var det en vanlig service eller haft bilen på verkstad bara för uppdateringen ? Ifall det var bara för uppdateringen, går det att boka "service" bara för att uppdatera mjukvaran eller det är dem som kallar dig för uppdateringen ?
I mitt fall har jag fått två mjukvaruuppdateringar på grund av lite mjukvarurelaterade fel. Borde inte vara några problem att boka en tid hos din tekniker för att få in senaste mjukvaran. Fungerar allt för dig idag är mitt råd att ha kvar din nuvarande mjukvara då min ballade ur totalt efter första mjukvaruuppdateringen...

Radio kan du ju köra från telefonen så länge.
Användarvisningsbild
av P210
AlexAndrew skrev:Hej,
- Är det någon som vet hur man tar bort dörrsidan på nya XC90 ? Har köpt en demobil som inte har solfilm och vill jättegärna ha, så jag bokade tid idag men väl framme så berättade han, som skulle sätta filmen, att han inte lyckats ta bort dörrsidan.
Vem tar bort dörrsidorna för att sätta dit solskyddsfilm?, bara att peta ned filmen med gummiskrapan så att den hamnar på rätt sida om skraplisten!
av AlexAndrew
Så jobbade han iallafall :P men det löste sig till sist.

Lämnade bilen på verkstad i tisdags eftersom det hördes gnisslar från bromsarna. Dem flesta gångerna behövde jag inte ens bromsa för att höra det. Enligt verkstaden så visste dem om problemet och lösningen var att byta skivor och klossar fram. Problemet är att det gnisslade bak :lol: :lol: upptäckte jag idag, och det gör det fortfarande, så måndag blir det besök igen hos Göinge Bil.

I protokollet jag fått från verkstad har jag i jobb 5 Uppgradering XC90.
"Efter flera försök att ladda ner VCM uppgrade, kommer bla upp "felanpassad information" kommer info att mjukvaran redan finns i bilen. Cmq uppgrade går inte att beställa, är antagligen inte till denna bil." Resultat : Inte utfört

Vi säger att jag har den senaste mjukvaran, men varför fick jag inte TuneIn ( bara för att ta ett ex. ) om GustavB säger att han har fått den på den senaste uppgraderingen ?

Sen var det en självklarhet att bilen blev uppgraderat när jag frågade verkstad :evil: :evil: :evil:

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]