Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Davajn
lirsa skrev:Alltså inte alls meningen att peka ut vare sig dig eller ngn annan. Sorry om du tog det så!

Jag menar rent generellt.
Jaha ;) Tog inte illa vid så ingen fara. Tycker själv det blir alldeles för stort med 22" på vinterhjulen. Tanken var 19" i början men när r-design kom standard med 20" så fick de bli de!
Användarvisningsbild
av GustavB
Nu har jag kastat på mina 19" R-Design! Blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Var rädd att 235-däcken skulle se ut som cykeldäck men allt smälte ihop riktigt bra. Nu lär jag bara kalibrera däcktrycket....
X90VD.jpg
X90VD.jpg (68.96 KiB) Visad 647 gånger
Användarvisningsbild
av GustavB
Twiy skrev:Inte för att var den som är den men kolla in detta klipp

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... inalfalgar

Varför snåla 3-4 lax när man köper världens säkraste bil och sen faller ändå allt på fälgarna :/
Det är väl klart att branschen vill skydda sina intressen. Precis som däckhandlarna här hemma i Sverige har fälgtillverkarna haft en guldålder. Men nu finns det konkurrens helt plötsligt och då ska det fixas artiklar till höger och vänster.
Användarvisningsbild
av GustavB
AlexAndrew skrev:Berätta gärna hur det gick med kalibreringen. Du köpte utan TPMS eller ?
Japp, blev utan sensorer. Kalibreringen hann inte gå klart in till jobbet idag så får göra nytt försök ikväll. Det kom dock upp mätvärden på varje hjul. 6,4 KG/Hjul :D så lite mer kalibrering krävs nog!
Användarvisningsbild
av GustavB
Verkar som TPMS-sensorer behövs trots allt. Har inte lyckats med kalibreringen ännu. Så måste in till min tekniker och kolla....
av JimmyK
GustavB skrev:Verkar som TPMS-sensorer behövs trots allt. Har inte lyckats med kalibreringen ännu. Så måste in till min tekniker och kolla....
Sitter tpms givare i hjulen på xc90, har haft en som gått sönder så varit inne för att byta den. Så utan givare kommer du inte se trycket.
av andreas202
Är det 18tum som är dom "minsta" som får plats på nya xc90in eller går det med 17 tum också?

Mest av nyfikenhet jag frågar!
av JimmyK
andreas202 skrev:Är det 18tum som är dom "minsta" som får plats på nya xc90in eller går det med 17 tum också?

Mest av nyfikenhet jag frågar!
18" är minsta fälg du kan ha men då måste den vara rätt utformad. Så alla 18" fungerar inte. Jag hade Volvos Minos 18" till min tidigare xc60, testade att montera dessa på min xc90 men fälgen tar i bromsoket trots att de är 18". Dessa fälgarna har en infasning i färgbalans på insidan som gör att fälgen tar i.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]