Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Var och hämtade ut bilen idag och är supernöjd med den. Den 8-stegade automaten är en dröm och motorn går tyst och behagligt. I morgon blir det ut och åka lite längre för att testa bilen lite mer. Ska försöka lägga ut några bilder på den framöver. Jo, vinterdäcken hade kommit så nu är dem med också. :D
av Allee
bpn skrev:
Allee skrev:Säljare ringde igår och sa att bilen hade kommit!!! Jag har kollat minvolvo.se varannan dag ungefär men syns inget regnr/vinnr.

Nu ska dom sätta dit dragkrok, designpaketet, solfilm etc så jag får vänta nästan en vecka endå.

Beställde i september (xc70).

När i september beställde du ?
Väntar på min xc70 d5 som jag beställde 16:e sept men har inget hört än
Jag beställde 15 september men igår ringde säljaren och sa att jag inte kunde hämta bilen nu på tisdag då "designpaketet" var restat och jag får vänta 1 vecka till! Bild
Användarvisningsbild
av Slasse
Bild

nu händer det... beställningen och allt är nu klart. Det blev en V70 D4 Sport med automat och Polestar, crystal white, stora stereon, sub, nav och med all utrustning utom backkamera typ.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
AndreasThn skrev:Tid är bokad för montering av tillbehören på måndag så nu gäller det bara att bilen dyker upp hos handlaren =)
Hoppas kunna hämta om en vecka 8)
Inte kommit någon bil hos handlaren än :cry:
Men kommit upp i deras system att den skall komma 29/10, hoppas de kan få den klar snabbt då så att man kan hämta den på fredag eftermiddag 8)
av kultis
svängde förbi Volvo på vägen hem idag, och döm av min förvåning, där stod min bil, inbokad för arbeten tis-ons, med reg nummer, och vin med gissar jag :D . Så det var ju trevligt, så ny bil hämtas på fredag.
Däremot är inget uppdaterat på min Volvo, så till er som loggar in och kikar efter vin och reg nr, sluta med det och kolla med säljaren istället.
Så fick man en anledning till att längta efter fredag
av peppe67
kultis skrev:svängde förbi Volvo på vägen hem idag, och döm av min förvåning, där stod min bil, inbokad för arbeten tis-ons, med reg nummer, och vin med gissar jag :D . Så det var ju trevligt, så ny bil hämtas på fredag.
Däremot är inget uppdaterat på min Volvo, så till er som loggar in och kikar efter vin och reg nr, sluta med det och kolla med säljaren istället.
Så fick man en anledning till att längta efter fredag
Härligt att höra, då kanske min bil är på gång då så att jag får den torsdag nästa vecka som säljaren sa sist jag pratade med honom :-) Kanske man ska "råka" åka förbi i helgen för att se om den står där ;-)
Användarvisningsbild
av Slasse
Hur lång tid tog det för er innan ni kunde lägga till bilen i "minvolvo.se" från det ni beställt bilen hos handlaren?
Användarvisningsbild
av joel80
Ett par dagar.. typ när jag fick hem beställningspapprena så fanns den där.
Se till att säljaren har koll på ditt konto och vilken mailadress det är kopplat till. Har du uppgett en annan mailadress än den ditt minvolvo-konto är kopplat till kommer den nya inte upp där.. inte utan att man säger till i allafall.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Dum fråga :o Kom på att försäljaren tjata om nått interiörpaket. Är det så att man inte får med några mattor i bilen vare sig gummi eller textil från fabrik utan att tillbeställa det ? :shock:
Användarvisningsbild
av palmqvist
Gummimattor har väl varit standard så länge jag minns åtminstonde har det alltid trillat med utan kostnad + matta bagaget annars det en snål säljare
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 116

Jag tittade nu på bilder på bagageutry[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]