Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Diskmedel i all ära men det har inte att göra på lacken iaf. Tar väl bort vax rätt lätt?
av xDeFeCTx
Jag tycker nog det har blivit lite bättre nu när man har fått använda dem lite.
Det kan ha varit att den stått länge ute hos en bilfirma också.

Ska testa att köra bra spolarvätska när det är dags att fylla på sen.
Micce1980 skrev:Diskmedel i all ära men det har inte att göra på lacken iaf. Tar väl bort vax rätt lätt?
Tror inte lite diskmedel i spolartanken är någon att oro sig för, då skulle jag ha större ångest över att köra på saltade vägar, där snackar vi saker som löser upp det mesta, inklusive stål
Momentum skrev:
Micce1980 skrev:Diskmedel i all ära men det har inte att göra på lacken iaf. Tar väl bort vax rätt lätt?
Tror inte lite diskmedel i spolartanken är någon att oro sig för, då skulle jag ha större ångest över att köra på saltade vägar, där snackar vi saker som löser upp det mesta, inklusive stål
Stål vill man ju gärna ha :)

Kanske är nojjig men tyckte det lät helt fel
av xDeFeCTx
Tar upp tråden igen, jag har fortfarande problem med detta, har testat 2 olika spolarvätskor nu och spolade ur systemet innan jag bytte, men det är fortfarande samma sak.

Kör man intervall så är det inte så farligt, eftersom imman försvinner på någon sekund, men om man kör med torkarbladen hela tiden så hinner inte imman försvinna innan nästa runda så att säga.

Det är lite halvt obehagligt när man inte ser ut riktigt, speciellt när det är mörkt, regnar och massa trafik.
Fattar inte varför detta uppstår, det måste ju gå att fixa på något sätt?

Kan det vara torkarbladen? Som lämnar en hinna efter sig?
det är inga 29kr från biltema utan riktiga blad från Bosch.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS