Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Varje gång jag sätter mig i bilen börjar min podcastapp spela om den är igång på telefonen (Samsung Galaxy S5). Är den inte igång startas istället "Samsung Music" med nån låt som heter Over the Horizon, nåt skräp som följde med telefonen alltså.

Kan man stänga av det här? Bör ju komma från bilen eftersom den vill varje pris vill börja spela nånting oavsett app? Eller ligger eländet i telefonen?
På min Sony så kan man ställa in, att när telefonen ansluter till något som spelar upp musik så startar det automatiskt. T ex när jag startar bilen (ansluter telefonen) så startas Spotify på telefonen automatiskt. Sony har en app som man kan ställa in olika händelser beroende på vad man gör.
Användarvisningsbild
av Perra83
Lyssnar ja på musik via Spotify i mobilen och stänger av bilen och hoppar in någonstans och handlar. När ja sedan startar bilen igen för att köra vidare så återupptas musiken.
Aldrig annars börjar något spela från mobilen utan något aktivt val.
av Slama
Tartryffel skrev:Varje gång jag sätter mig i bilen börjar min podcastapp spela om den är igång på telefonen (Samsung Galaxy S5). Är den inte igång startas istället "Samsung Music" med nån låt som heter Over the Horizon, nåt skräp som följde med telefonen alltså.

Kan man stänga av det här? Bör ju komma från bilen eftersom den vill varje pris vill börja spela nånting oavsett app? Eller ligger eländet i telefonen?
Det har hänt mig med, har lite gratis musik i iTunes som ibland börjar spelas när man ska åka iväg. Lite störigt men gillar funktionen att den tar vid där var sist, tex om man lyssnade på musik eller podcast hemma/jobbet så fortsätter den i bilen.

Men varför den triggar musikspelare man normalt inte använder kan jag inte förstå. Jag brukar slå av/på blåtand när jag ska använda det så för mig är det ett litet problem. Dock stör jag mig att det står "Hurricane 2000" som default-låt varje gång. Men det läste jag mig till att det finns en sensus 3.0 uppgradering som löser det bla.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]