Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har du provat att köra utan lambdasonden? Den börjar ju fungera efter någon minut, och den kanske "stör" något om den inte fungerar som den ska. Dela "enkelkabeln" (svart) som kommer från Lambdan bakom höger fjädertorn, under tändspolen.

Mvh
Lennart
Byter motor då jag nu sett att oljan se ut som symaskinsolja och stinker bensin, 8,7,6,9 i komp :D i med en nyrenoverad O se om de löser det, satt en axt 268 kam i nån som vet vad man kan få för en sån ? Sökt men inte hittat nån info om den tack för hjälpen!
mvh Daniel
danne92 skrev:Byter motor då jag nu sett att oljan se ut som symaskinsolja och stinker bensin, 8,7,6,9 i komp
Har du provat med att ta komp. prov efter du "putsat i" lite olja i cylindrarna?? Den kompressionen verkar helt normal för en motor fylld med bensin i oljan. Då är ju allting rentvättat från oljefilm och lite olja i cylindrarna så blir det kompression igen. Byter du sedan olja, filter och tändstift, ska du se att motorn går igen. Har du så mycket bensin i oljan så suger motorn in det från vevhusventilationen och då blir det "knas" på insprutningen.

Mvh
Lennart
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]