Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hawkeye6540
#1015092
Jag ska ta loss balansaxeln och byta tätningar i den då den läcker runt om. Har släppt på dom 4 bultar som håller axeln till blocket men tydligen ska man ha ett specialverktyg 999 5376 och dra ut axeln ur blocket. Tydligen viktigt att man lossar den jämnt fram och bak om man ska återanvända den. Någon som har något bra tips på hur man kan få loss deb utan verktyg eller vet vad man kan få tag i verktyget?
Användarvisningsbild
av päpplet
#1015350
Jag vill minnas att jag bara slog loss mina? De sitter ju i separata hus och inte instoppade i själva motorblocket
av hawkeye6540
#1015881
Jag löste problemet igår kväll. Tog en kofot och bände försiktigt loss axeln en liten liten bit i taget växelvis fram och bak. Har tagit isär axlen och ska göra rent och limma om den och byta ut o-ringarna och packboxen. Även om inte remmen är kvar får axeln sitta kvar. Det kan ju hända att man ångrar sig någon gång i framtiden och sätter tillbaka remmen......
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]