...

Moderator: Moderatorer

Höll för en timme sen på att få en skaplig smäll på kameran, verkar som att jag rullade in max 15-20sec efter att smällen skett. En Audi A6 av nyare modell som mosade in i vänstersidan på en Outlander eller QashQai som hade väjningsplikt men uppenbarligen struntat i det. Fronten på Audin var skapligt mos (skärmar, huv) men båda bilarna var såpass hela att de kunde köra undan och ställa sig intill kanten och ta sig ur åken.
Får se om jag orkar ta ur det ur minneskortet på dashcamen men egentligen är det ju inte så mycket att se, ur försäkringssynpunkt så lär kvinnan som körde mot väjningsplikt även ta den smällen för man har god sikt åt både höger och vänster på det stället.
Fasen vilken tid det tog då. Självklart var inspelningen precis mitt i en "delning" av filerna, så det var inte bara att klippa ut sekvensen och ladda upp, utan in i Adobe Premiere (hade inte kvar Final Cut) och klistra ihop, exportera och gud vet vad.
Sedan insåg jag att det inte såg alls så dramatiskt ut på video och saken gör inte bättre att jag har lastbilen framför mig.
Audin körde iallafall en bit upp till höger och stannade och jag såg (men inte kameran) när kvinnan i andra kärran brände ut i terrängen för parkering.

Edit: Hojta om den inte funkar, fick ett mail om copyright bla bla pga radiolåten som spelas och knappt hörs den lilla stund den är på. Och 720p borde den växla till närsomhelst, var tydligen inte helt klar i uppladdningen.

[youtube]P54poYl4p1Q[/youtube]
grillchips skrev:Fasen vilken tid det tog då. Självklart var inspelningen precis mitt i en "delning" av filerna, så det var inte bara att klippa ut sekvensen och ladda upp, utan in i Adobe Premiere (hade inte kvar Final Cut) och klistra ihop, exportera och gud vet vad.
Sedan insåg jag att det inte såg alls så dramatiskt ut på video och saken gör inte bättre att jag har lastbilen framför mig.
Audin körde iallafall en bit upp till höger och stannade och jag såg (men inte kameran) när kvinnan i andra kärran brände ut i terrängen för parkering.
Nää, jag har varit med om det oxo, för ett tag sen så körde en personbil ut från en parkeringsficka på E4 i mötande riktning räknat från mig (alltså inte åt fel håll). Det syntes jättetydligt hur många i mötande högerfil fick bromsa en hel del när jag såg det men det syntes nästan inte alls i kameran :(
Edit: Hojta om den inte funkar, fick ett mail om copyright bla bla pga radiolåten som spelas och knappt hörs den lilla stund den är på. Och 720p borde den växla till närsomhelst, var tydligen inte helt klar i uppladdningen.
720 funkade för mig. Det där med copyrighten innebär att du inte får några reklampengar från klippet utan det tillfaller den som äger låten eller så.
Ja jag kikade lite närmre på det, verkade som att Sverige var det enda landet klippet kan visas i. Sen var det något om reklam också men jag struntade i det, jag har inte reklam påslaget på mitt konto så det där bryr jag mig inte om, vill de ha några ören för de få spelningar detta klipp kommer få så varsegoda. :D
Man kan ju undra vad hennes tanke var med att köra över refugen och upp i skogen? Hade det inte räckt med att köra åt sidan?
Det ser ut som att Audin inte har så mycket kylarvatten kvar alltså blev ganska tillknycklad trots all.
Audin måste ha kört ganska fort? Eftersom det ser ut som den där korsningar verkar vara tämligen "enkel" :)
jwiss: Se på fan. Grattis till SME eller vad det nu var för bolag då. :lol:

Niclas: Vet inte vad hon tänkte överhuvudtaget. Säkert att bilen ändå får åka till verkstan så lite underredesjobb gör väl inget. :P
När jag kom fram så stod ju Audin still, mig veterligen är det en femtiosträcka där. Visst kan man gasa på och en Audi är ju generellt gasglad men vägen är samtidigt inte speciellt lång (rondell till rondell) så att gasa på är mest "onödigt" där. Korsningen i sig ÄR enkel men ganska trafikerad. Ibland kan man bli ståendes från det hållet jag kom från en bra stund. Ter sig mest på löningshelger förstås då hela Barkarby handelsplats finns där om man tar till höger istället.
  • 1
  • 265
  • 266
  • 267
  • 268
  • 269
  • 356

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]