Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefanxc90
Hej
Har som rubriken lyder en Volvo xc90 årsmodell 2008.
Bilen har gått 13.500mil och idag så när jag kom körandes så blev bromspedalen trög och bromsfunktionen upphörde nästan helt.
Den upptäckt jag gjort är att om jag varvar bilen lite i neutralt växelläge så kommer funktionen tillbaka men bara tills jag trycker på bromspedalen en gång. När jag då trycker så hörs ett pysljud inne i cupen och pedalen stumnar till och bromsarna tar näst intill ingenting.
Undrar om det är någon som kan tänka sig vad det är för fel..

Mvh Stefan
av Stefanxc90
Hej igen.

Tack för ditt svar.

Lämnade in den på volvoverkstaden och dom konstaterade att vaccumpumpen till bromssystemet samt bromsservo och abspumpen var felande.

Jag kontaktade bilfirman jag köpte bilen hos ( premium quality vars i Örebro) för ett garantiärende då jag köpt bilen endast två veckor tidigare.

Dom återkom till mig med informationen att detta fel inte ingår i garantin. Helt sjukt enl mig.
Trots påvisande av AB Svensk bilgarantis kommentar om att sån SKA ingå och konsumentköplagens regler så nekar dom.
Det har gått så långt att bilfirman inte längre pratar med mig och har spärrat mina inkommande samtal.

Denna bilhandlare kan jag inte annat än att varna för.

PQS Premium Quality Car. I Örebro.

Akta akta

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]