- tor 22 okt 2015, 08:34
Sedan ska följande fråga ställas: har polismännen som vittnade om att bilen i fråga haft bromsbortfall vid ett antal tidigare tillfällen anmält detta till arbetsgivaren eller till den interna serviceverkstan? Hur många av er skulle inte anmäla ett så allvarligt bromsfel på "firmabilen" till er arbetsgivare? Nej, jag tror svaret är uppenbart. Sedan är chefsåklagarens påståenden och inkompetens skrattretande.
Cox skrev:Jag tror snarare att föraren i fråga fick panik och gasade i stället för att bromsa, men det kommer aldrig att erkännas.Jag skulle också sätta en peng på den mänskliga faktorn. Tror inte en sekund på att exv piratbelägg mm skulle vara orsaken till utebliven bromsverkan. 5-10% sämre verkan, ja, men inte 100% bortfall. Aldrig!
Sedan ska följande fråga ställas: har polismännen som vittnade om att bilen i fråga haft bromsbortfall vid ett antal tidigare tillfällen anmält detta till arbetsgivaren eller till den interna serviceverkstan? Hur många av er skulle inte anmäla ett så allvarligt bromsfel på "firmabilen" till er arbetsgivare? Nej, jag tror svaret är uppenbart. Sedan är chefsåklagarens påståenden och inkompetens skrattretande.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.
- By Lövet