Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Svar från någon som inte svammlar en massa gojja !

1: Nej, bromsar fungerar även med avslagen motor dock får man trampa lite hårdare på pedalen. på grund av ute bliven bromsservo om motorn är död, har inget med ström i ett batteri att göra.
2: Om dom har speciella beelägg eller inte har jag ingen aning om, artikeln antyder att det satt piratbelägg på bilen i fråga, knappast Volvos fel i sådana fall. Någon mindre vetande har väl beordrat att sådana skullle monteras.

Jag tror snarare att föraren i fråga fick panik och gasade i stället för att bromsa, men det kommer aldrig att erkännas.
Den åklagaren verkar vara riktigt dum i huvudet :) Man skäms ju på riktigt :oops:
Trycker du hårt på bromsen så rör sig nog inte bilen hur mycket du än gasar (du kommer troligtvis få gubbastopp) o med automat vet i fasen om det ens e möjligt.
Det går ju o bromsa lite o köra frammåt men i det läge poliserna vara känns som mna skulle trampat skit hårt på bromsen.

btw funkar det o dra elparkeringsbromsen i fart?
av Slama
palmqvist skrev:Trycker du hårt på bromsen så rör sig nog inte bilen hur mycket du än gasar (du kommer troligtvis få gubbastopp) o med automat vet i fasen om det ens e möjligt.
Det går ju o bromsa lite o köra frammåt men i det läge poliserna vara känns som mna skulle trampat skit hårt på bromsen.

btw funkar det o dra elparkeringsbromsen i fart?
Jag har ej provat men läst här i forat att det funkar och bilen bromsar fullt (med ABS-verkan) för att sedan låsa helt när den nästan står stilla.
(Kanske får testa det, prövade häromveckan hur hårt man behövde bromsa för att varningsblinkers skulle gå på.)
Användarvisningsbild
av börne
Alexas skrev:Jag har testat "dra" i handbromsen vid krypkörning. Vet ek hastighet men bilen tvärnitade. Kanske har en gräns på 10-15 km/h?
Har inte kollat nu innan jag skriver men visst står det i "boken" att om man trycker in knappen bromsar bilen fullt.
av AndS
börne skrev:
Alexas skrev:Jag har testat "dra" i handbromsen vid krypkörning. Vet ek hastighet men bilen tvärnitade. Kanske har en gräns på 10-15 km/h?
Har inte kollat nu innan jag skriver men visst står det i "boken" att om man trycker in knappen bromsar bilen fullt.
Om jag minns rätt så ska bilen bromsa på alla hjulen om den rullar och man trycker på handbromsknappen, dvs hela bromssystemet aktiveras.
Har provat vid väldigt låg hastighet och den tvärnitar, obehaglig inbromsning så inget man gör annat än i nödfall.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]