Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GubbeMedHatt
Hej plåtlådekuskar! Hur brukar ni, som använder nyckelminnet för stolinställningarna, göra när ni lånar ut bilen? Personen som lånar bilen ställer ju sannolikt om förarstolen och sidobackspeglarna inför färden, samt låser bilen innan den återlämnas. /G.M.H
av Malmstroem
Jag ser också till att ha min inställning lagrad på plats 1 (det är trots allt jag som betalt bilen). Det gör att det är lätt att få tillbaka min inställning om någon annan lånat nyckeln.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag lånar inte ut min bil, möjligen till frugan då har hon plats 2 jag 1 om nu någon lånar bilen så kan de väl ge fasen i o pilla på alla inställningar
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har ett i-landsproblem med nyckelminnet.. Jag o sambon har varsin nyckel och varsitt sparat minne... Men i och med att vi inte låser bilen när den står i vårar låsta garage blir nyckelminnet omsparat från gång till gång.. På fel minne. (Den som väl låst upp den senast får ju ibland inställningen från den andre när den åker iväg och ställer om stolen...)
av Mwi
joel80 skrev:Jag har ett i-landsproblem med nyckelminnet.. Jag o sambon har varsin nyckel och varsitt sparat minne... Men i och med att vi inte låser bilen när den står i vårar låsta garage blir nyckelminnet omsparat från gång till gång.. På fel minne. (Den som väl låst upp den senast får ju ibland inställningen från den andre när den åker iväg och ställer om stolen...)
Nja det är väl inget problem, det måste vara lycka :D Att inte hela tiden behöva låsa bilen när man lämnar den även om ni låser garaget.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo.. Bara man hade haft motor på garageporten också.. ;)

Som sagt lite av ett i-landsproblem. :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Jo.. Bara man hade haft motor på garageporten också.. ;)

Som sagt lite av ett i-landsproblem. :roll:
Oj, då har jag ett annat i-landsproblem. Jag har motor på garageporten, låser bilen i garaget men har inte någon el-inställbar förarstol. Men å andra sidan är det bara jag som kör bilen, hunden har inte körkort :D
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]