- ons 21 okt 2015, 17:43
Ser man inte om det läcker olja när man är inne under bilen?
Bromsarna? - det kollar inte på service, även att det står i protokollet. Serviceteknikern har inte tid att skruva av och på 4 hjul. En del kollar lite snabbt genom fälgen om det är möjligt.
Malmstroem skrev:Nu kommer jag väl att låta rätt negativ -- men en service består inte bara i att byta olja och filter. Det är åtskilligt fler saker som ska/bör kontrolleras.ööööö????
Jag har gjort ett antal servicar själv -- men då har jag sett till att jag har relevant serviceprotokoll och kontrollerar oljeläckage, bromsar och vad nu mer det är som ska kontrolleras.
Annars kan den besparing som du gör snabbt ätas upp av att något annat ger upp -- som skulle upptäckts i tid vid en riktig service.
Ser man inte om det läcker olja när man är inne under bilen?
Bromsarna? - det kollar inte på service, även att det står i protokollet. Serviceteknikern har inte tid att skruva av och på 4 hjul. En del kollar lite snabbt genom fälgen om det är möjligt.
Bojkotta Exxon Mobil
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez
- By ljushuvud