Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Eller som min släkting boendes i utlandet uttryckte det "ni kör runt med bilar som ser ut som långa kylskåp" :).

S80 är e snygg sedan!

Om modellbilderna på nya S90 stämmer så tycker jag att baken ser fruktansvärd ut!
av Niclas
Nimrod23 skrev:Yes! Hämtar bilen på fredag! Äntligen, efter lång väntan. :D
Kul, men det är nästan så man saknar väntan när man har hämtat ut den :P
Glöm inte bilder :D
Användarvisningsbild
av Krollspell
Alexas skrev:Eller som min släkting boendes i utlandet uttryckte det "ni kör runt med bilar som ser ut som långa kylskåp" :).

S80 är e snygg sedan!

Om modellbilderna på nya S90 stämmer så tycker jag att baken ser fruktansvärd ut!
Jag håller med dig, på alla punkterna.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Niclas skrev:
Nimrod23 skrev:Yes! Hämtar bilen på fredag! Äntligen, efter lång väntan. :D
Kul, men det är nästan så man saknar väntan när man har hämtat ut den :P
Glöm inte bilder :D
Kan bara hålla med
av Allee
Säljare ringde igår och sa att bilen hade kommit!!! Jag har kollat minvolvo.se varannan dag ungefär men syns inget regnr/vinnr.

Nu ska dom sätta dit dragkrok, designpaketet, solfilm etc så jag får vänta nästan en vecka endå.

Beställde i september (xc70).
av peppe67
Nimrod23 skrev:
Krollspell skrev:
Nimrod23 skrev:I "Min volvo" har jag fått ett vin-nummer, fick det förra veckan. Väntar fortfarande på ett samtal från min försäljare. Beräknad leverans v. 43, men man vet ju aldrig om de kan hålla det. Allt känns rätt så osäkert just nu. Bara att hoppas att jag kan hämta ut bilen den här veckan :roll:
Vin numret fick jag för flera veckor sedan, men inget reg-nummer inlagt i "Min Volvo" leverans är avtalad denna veckan. Jag var bara nyfiken om det gick att spåra bilen, lite som tidigare år.
Åh fan, så du fick vin-numret för flera veckor sedan. Jag trodde bilen var byggd och klar för leverans när vin-numret dyker upp på "min volvo"?
Det verkar vara lite hipp som happ med informationen på "minvolvo", på min sida står det fortfarande att "Jag just nu inte kan följa leveransstatusen på min bil". Faktum är att ingenting hänt på sidan sedan de lagt till min bil, inget VIN-nummer eller regnummer eller något annat. I telefon sade säljaren förra veckan att bilen skulle komma till honom den 2/11 och att vi skulle få hämta ut den 5/11, hoppas att det stämmer i alla fall!
av bpn
Allee skrev:Säljare ringde igår och sa att bilen hade kommit!!! Jag har kollat minvolvo.se varannan dag ungefär men syns inget regnr/vinnr.

Nu ska dom sätta dit dragkrok, designpaketet, solfilm etc så jag får vänta nästan en vecka endå.

När i september beställde du ?
Väntar på min xc70 d5 som jag beställde 16:e sept men har inget hört än
av kultis
bpn skrev:
Allee skrev:Säljare ringde igår och sa att bilen hade kommit!!! Jag har kollat minvolvo.se varannan dag ungefär men syns inget regnr/vinnr.

När i september beställde du ?
Väntar på min xc70 d5 som jag beställde 16:e sept men har inget hört än
Misströsta inte, beställde 25/8 och min har jag inte hört flaska om... ??:-/
Så var glad att det gått lite kvickare än för andra, eller ska jag se det som en fördel att få längta lite till kanske :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Alexas skrev:Eller som min släkting boendes i utlandet uttryckte det "ni kör runt med bilar som ser ut som långa kylskåp" :).
En del av de som tycker så kör själva omkring med bilar som inte bara ser ut som, utan är lastbilar. Har man en sån också behöver man inga kombimodeller.

Själv hade jag tidigare en sedan och en kombi samtidigt. Volvo 854 Turbo när jag inte behövde lasta och Volvo 745 SE eller Volvo 945 GL när jag behövde lasta. Men sen tyckte jag att jag skulle bara ha en bil att hålla ordning på, och då fick det ju bli en kombi. En av anledningarna var just lastutrymmet, som jag tenderar att behöva lite titt och tätt.
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 116

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]