Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
mikebike skrev:
V9097 skrev:Med AWD ökas toppfarten i T6 från 230 till 250km/h för S60 och V60 :-)

https://www.media.volvocars.com/global/ ... cumentfile
Men samma tid 0 - 100. ??:-/ Jag trodde att FWD har ganska kraftig vridmomentsreducering på de lägre växlarna?
Den extra vikten och friktionsförlusterna i AWD-systemet gör tydligen att det ger samma acc 0-100km/h. Men när underlaget är något annat än perfekt asfalt vinner AWD-n utan problem :-)
av mikebike
Undrar när/om det finns möjlighet att provköra och jämföra med "gamla" drivlinan.
Användarvisningsbild
av V9097
mikebike skrev:Undrar när/om det finns möjlighet att provköra och jämföra med "gamla" drivlinan.
Produktionsstart är v46, det är om tre veckor. Det lär väl dröja ytterligare några veckor innan det finns en demobil att köra.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det lär ju än mindre vara någon ÅF som tar hem en...
Användarvisningsbild
av Perra83
MartinS skrev:Det lär ju än mindre vara någon ÅF som tar hem en...
Och det blir ja så trött på!!!

Här på Rejmes i Lindesberg har nya XC90 synts till ett par dagar sen försvann den. Begagnade V60 T6. Nya D4 AWD. INTE en endaste ny rolig demobil.
En V60 D4 Demo som var rätt för mig. Pratade med en säljare men den va inte till salu :shock:

Demobilarna ska va fullknullade med utrustning mm. för att verkligen locka köpare. Folk har ingen aning om vad som finns utöver momentum utr.
Folk på jobbet tror att ja skojar när ja säger att bilen läser av vägskyltar, bromsar för bilen framför, allt som VOC erbjuder. Blä!

Alla ska trivas.
av mikebike
MartinS skrev:Det lär ju än mindre vara någon ÅF som tar hem en...
Ja, det är det jag misstänker. Det fanns ingen "gammal" T6 AWD att provköra i närområdet i vintras heller.
Däremot fick jag provköra "min" bil hos Bra Bil i Enköping, trots att den därmed blev smutsig. :D
av Anmg
Perra83 skrev:8-stegs automat, manuell?
Undrar också vilken automat det är i dem. Hittar inget om det.
Användarvisningsbild
av V9097
Anmg skrev:
Det är den 8-stegade lådan som finns till flertalet VEA-motorer.
av Anmg
V9097 skrev:
Anmg skrev:
Det är den 8-stegade lådan som finns till flertalet VEA-motorer.
Det var ju gött, misstänkte det men ville ändå fråga. :-)-)

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]