Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Bilnörden skrev:Har varit dålig med att underhålls ladda, kört väldigt mycket värmare. Ska skärpa mig med det nu när jag byter. Den har gått 8300 mil, helgerna blir det ju endel kortkörningar....
Vad blir det för batteri då ?
Användarvisningsbild
av Perra83
Va kan ett Original AGM kosta? Ett AGM ska tåla lite mer stryk så något annat äl väl inte ens värt att kolla på?
av mortimer
När jag var hos Volvo så var gick spänningen i Vida upp i 15,5. Mätområdet/övervaknngsområdet för BMS:en var 0-16v.
Ett original AGM har jag inte fått uppfattning om att det finns hos Volvo för vår MY. Ett Varta med likvärdig kapacitet som Biltemas har jag fått pris på för 2925kr hos Autoexperten. (Varta har inget AGM med höjden 175mm)
Varta Professional Dual Purpose AGM heter batteriet. Tyckte 1850kr hos Biltema med 4 års garanti var bättre o billigare. Oavsett vilket batteri man väljer så tror jag det är dags frö byte efter 3-4 år ändå på en Volvo Diesel bil.
Användarvisningsbild
av apersson850
Mitt originalbatteri höll som sagt var fyra år och fyra månader, innan den för första gången inte ville starta. Detta efter ett försök att köra bränslevärmaren på morgonen. Låter jag bli den fungerar det bra än. I alla fall i de temperaturer vi har nu, här i södern.
Användarvisningsbild
av Perra83
I V60 sitter det i alla fall AGM batterier. Dom har lägre kapacitet än batterierna i V70 eller om det är för att bilar med S/S har två batterier.
Användarvisningsbild
av polestar
Min V70 diesel som är 7år & några månader gammal har originalbatteriet kvar. Men det har varit flitigt laddande med CTEK laddare. :mrgreen:
av mortimer
polestar skrev:Min V70 diesel som är 7år & några månader gammal har originalbatteriet kvar. Men det har varit flitigt laddande med CTEK laddare. :mrgreen:
Nu har vi kanske delvis kommit lite off topic men ändå. Hur flitigt använd har dieselvärmaren varit ?
Användarvisningsbild
av polestar
mortimer skrev:
polestar skrev:Min V70 diesel som är 7år & några månader gammal har originalbatteriet kvar. Men det har varit flitigt laddande med CTEK laddare. :mrgreen:
Nu har vi kanske delvis kommit lite off topic men ändå. Hur flitigt använd har dieselvärmaren varit ?
Inledningen på tråden börjar med en fråga " Vad är normal livslängd på ett batteri i dagsläget ?" Hur menar du att jag är off topic då?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]