Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
Det vill du väl inte höra men köp en T5. :wink: Gäller särskilt då du inte vill ha awd.
av V60Crosscountry
Jag hade ungefär samma konfiguration som du, men jag ångrar verkligen att jag inte beställde driver support paketet. Lite dyrt men definitivt värt pengarna, speciellt om du åker på vägar där det ofta är köer etc.
av UltrAslan
valln skrev:Det vill du väl inte höra men köp en T5. :wink: Gäller särskilt då du inte vill ha awd.
Hej, vi var inne för att köpa en v60 med T4 motorn och automat. Men efter att kört en v60 ocean race med 17tums fälgar tyckte jag att den nästan hade sämre komfort och högre vägljud än våran 03-Audi A4 s-line. Provkörde v60cc awd med 19tums Bor fälgar och vart helt lyrisk över komfort och ljudnivå.

Till v60 cc finns inte T4 motorn tyvärr och jag tänkte att det skulle bli dyrare att äga en T5 gemfört med D3. Min fru kommer måndag-fredag köra i Stockholms rusningstrafik. Sen undrar jag om bilen känns för livlig med så mycket hästkrafter på endast framhjulen.

Du får ursäkta om jag skriver rörigt men är absolut inte van att skriva på forum och sånt.

Tack för synpunkten/kommentaren

Mvh
av UltrAslan
V60Crosscountry skrev:Jag hade ungefär samma konfiguration som du, men jag ångrar verkligen att jag inte beställde driver support paketet. Lite dyrt men definitivt värt pengarna, speciellt om du åker på vägar där det ofta är köer etc.
Hej,tyvärr är vi redan över budget då vi bytte från v60 till v60cc men personligen älskar jag ny och häftig teknologi medans frugan helst inte vill ha något alls då hon inte använder det. Hon gillar mer utseende/design och därför tog jag 18tums Neso fälgarna som är så himla snygga på vita bilen.

Du får ursäkta om jag skriver rörigt men är absolut inte van att skriva på forum och sånt.

Tack för synpunkten/kommentaren

Mvh
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Fet spec!
De blir dyra de små rackarna.
Förstår att du aktivt väljer bort klimatpaket.
Hade nog lagt till sportläder med ex Beechwood. Men förstår att taket är nått, hade samma problem själv och då var det inte ens tal om summum :)
av titanum
Fundera igenom spec en extra gång. Instämmer med V60Crosscountry, Driver Support är något man verkligen vill ha på en bil idag. Min XC60 har både flärdfulla tillval samt sådana av nytta som DriverSupport och VOC men jag skulle lätt offra läckra fälgar, läder, panoramatak etc bara jag har kvar Driver Support. När jag var i stadiet "bygg bil" och läste broschyrer så tänkte jag inte på att beställa DS men efter att haft en ny Volvo på lån med DS var valet givet.
av UltrAslan
W.A.P.E. skrev:Fet spec!
De blir dyra de små rackarna.
Förstår att du aktivt väljer bort klimatpaket.
Hade nog lagt till sportläder med ex Beechwood. Men förstår att taket är nått, hade samma problem själv och då var det inte ens tal om summum :)
Hej, jag har testat sportstolarna i v60 ocean race och fick inte plats Bild. Men googlade på det du skrev och gillade inte färgen. Min favorit är svart skinn och silver inredning. Men såg nu att det finns flera panelinlägg shimmer graphite aluminium eller brushed aluminium.

Tyvärr på grund av att T4 inte finns som motorval så nådde vi taket snabbtBild.

Tack för synpunkt/kommentar.

Mvh
av UltrAslan
titanum skrev:Fundera igenom spec en extra gång. Instämmer med V60Crosscountry, Driver Support är något man verkligen vill ha på en bil idag. Min XC60 har både flärdfulla tillval samt sådana av nytta som DriverSupport och VOC men jag skulle lätt offra läckra fälgar, läder, panoramatak etc bara jag har kvar Driver Support. När jag var i stadiet "bygg bil" och läste broschyrer så tänkte jag inte på att beställa DS men efter att haft en ny Volvo på lån med DS var valet givet.
Hej, DriverSupport verkar vara toppen bra och billigt för vad man får. Men jag tror det är mera värt om man kör mycket landsvägar och använder bilen i sitt yrke. Min fru kommer köra i Stockholmstrafiken oftast krypkörningar och på helgerna inom länet.

En premiumbil utan skinnsätena och elmanövrerad förarstol tycker jag är snålt.Försökte endast välja det för att få ner priset men vart tvungen att välja summum+Neso 18 tums för att det vart billigare.

Tack för din synpunkt/kommentar.

Mvh
av UltrAslan
Vad tycker ni om motorvalet!? Valde D3 Aut för att jag tror det är mer ekonomiskt annars kostar T5 Aut exakt lika mycket.

Tror ni att man i framtiden kan polestar trimma D3 till D4 då det tydligen är likadan motor som är strypt.

Mvh

Det händer att kallstart spridaren bör[…]

Det ska jag göra, problemet dök dock upp[…]

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]