Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Jag må vara uppfödd med höga trösklar, gröna brandbilar och vilse i pankakan.
Men hur är det möjligt att jag missat c30 electric?
Polarn kör tyligen en sådan för tillfället som lånebil och älskar den!
Aldrig hört talas om den mer än som prototyp och nu skall den finnas som lånebil.
Fler erfarenheter?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Såldes den ens direkt till privatpersoner, vill minnas någon om att kommuner skulle få köpa samtliga eller något sådant. Men ja den är nog grymt ovanlig. Trevlig växelspak iaf :) Trevligt att den var skoj att "gasa" med
Användarvisningsbild
av ThomasT
Finns att hyra på Statoil i Nacka.

.
Användarvisningsbild
av Micce1980
sthlm skrev:Fattar inte hur jag kunnat missa denna och den har tydligen funnits i 5 år.
Den är ju inte direkt vanlig :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Någonstans strax över 500 bilar byggdes som ett forskningprojekt för att samla data om elbil körd av vanligt folk. Dessa leasades ut till företag, kommuner och organisationer men ej till privatpersoner utanför Volvo. I dag börjar kontrakten ta slut och bilarna kommer tillbaka till Volvo. Om dom skall skrotas eller vad som händer nu verkar vara oklart..
Det skulle byggas 250 , men blev fler bland annat för att Siemens som var med i projektet gjorde en extrabeställning, dessa var alla vita om jag minns rätt och fanns även med supersnabbladdning.
De första 250 var lackade i Cosmic White med accenter i matt blått och ganska iögonfallande dekaler.

http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... ic-122756/

/Thomas
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Fartresurser
Toppfart 130 km/h. Acceleration 0–100 km/h 13 s, 0–50 km/h 4,0 s.
Jaha, det där var ju allt annat än imponerande... 'Fördelen' med elbilar som jag anser har ju varit snabb acc. på 13sec är ju min gamla slitna T5a uppe i 200km/h typ >_>

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]