Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S70 -97 144hk automat

Går normalt på tomgång utan last
Går att gasa upp i varv försiktigt
Så fort man trycker till lite för snabbt på gasen så bluddrar den och går på 4 eller kanske rent ut av 3

Vid körning så går det normalt om man är väldigt lätt på gasfoten.
Det minsta man trampar till för mycket så kommer det igen

Bytt
Tändspole
Tändkablar
Stift

Några geniala förslag från någon volvoguru på vad det kan vara??
Tacksam för alla förslag.
Senast redigerad av 1 StaffanA, redigerad totalt 0 gånger.
Hej.

Fördelarlock med rotor, är mycket sannolikt med de symtomen.
Det enda tändningsrelaterade du inte bytt.

Micke.
Tackar för tipset. Har en reservdelsbil med friska delar i så jag bytte rotor och fördelarlock. Tyvärr så kvarstår problemet även om jag blev glad när jag såg skicket på gamla fördelarn så trodde jag faktiskt att Problemet var löst.
Har inte kollat felkoder mest för att jag inte har tillgång till det. Bränsletryck har jag ingen aning om hur det är. Bränslefilter borde säkert bytas med tanke på hur fördelarna såg ut. Är troligtvis inte välservad före mig. Ska försöka få hem ett filter i morrn och prova. Är ju inte fel att byta ändå. Ska se om jag kan få felkoder utlästa i helgen.

Tackar för tipsen iallafall och tar tacksamt emot fler. Har som sagt en reservdelsbil så det mesta finns hemma att prova med utan att det kostar pengar i onödan :)
Lucif3r skrev:
StaffanA skrev:Har inte kollat felkoder mest för att jag inte har tillgång till det.

3 kablar, en tryckknapp, en led och ett motstånd.
Ja jättelätt om man har det hemma. En komplett bilverkstad med instrument och grejer funkar också om man råkar ha det hemma tyvärr har jag varken eller.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]