Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag kör ju XC70. Håller jag ratten stilla vinglar den inte ett smack. Jag har tänkt flera gånger att den går makalöst stabilt för att ändå inte vara byggd för att vara en landsvägsslukare först och främst.
En S80/V70 borde ju snarare vara bättre, inte sämre.
av perhall
MartinS skrev:Kan det varit sportchassie på den äldre s80'n? Brorsan har det på sin my11, den är ok i högre hastigheter (men inte mer än ok), min xc60 är faktiskt stabilare än den.
XC60 med 18" och P Zero har jag kört mycket och den går hur stabilt och fint som helst.
Däremot inte med 17" M+S-däck av det slag som kommer från fabriken... (även om det är bättre än XC70 med motsvarande däck)
PH
Användarvisningsbild
av Krollspell
MartinS skrev:Kan det varit sportchassie på den äldre s80'n? Brorsan har det på sin my11, den är ok i högre hastigheter (men inte mer än ok), min xc60 är faktiskt stabilare än den.
Det måste vara något som inte stämmer, S80II är stabilare än XC60 alla dagar i veckan, oavsett vilken uppsättning stötdämpare du har.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]