Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Role
Hej! De e dags för 18000 mil service B5254T. Tänkte göra det skälv har köpt detta kit Artnr: 362295 Skruvat.se 2117 kr. Nu till fråga där sitter ett långt stift i Spännrulle vid leverans skall stiftet bort vid montering :?: . Vilken
remspänning på kamrem samt hur man justerar in denna typ av Spännrulle Artnr: 362295. Bild där man ser blandanat stiftet
IMAG0146.jpg
IMAG0146.jpg (1.16 MiB) Visad 1122 gånger
IMAG0145.jpg
IMAG0145.jpg (832.18 KiB) Visad 1118 gånger
Tack på förhand MVH Roland B. Ber om ursäkt 2,5T
Senast redigerad av 2 Role, redigerad totalt 0 gång.
av jpennerb
Finns det ens en kamrem på en T6 motor? Har för mig att det är en kamkedja... :roll:
Användarvisningsbild
av Role
jpennerb skrev:Finns det ens en kamrem på en T6 motor? Har för mig att det är en kamkedja... :roll:
Ursäkta 2,5T
Användarvisningsbild
av helgonet1
jpennerb skrev:Finns det ens en kamrem på en T6 motor? Har för mig att det är en kamkedja... :roll:

Jo det är riktigt. Den gamla T6 före 07 har kamrem men den nyare efter 07 har kamkedja.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Role skrev:
Ursäkta 2,5T

Ok då är det kamrem. Vart lite för snabb med svaret innan :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Taxen47
Verkar som spännaren redan är uppspänd och låst med stiftet.På 850 var det en kolv som man fick sätta i ett skruvstycke och sakta trycka in spetsen och sen låsa med en 2mm borr e.d.När man monterat allt så drog man ur borren och spännaren gick ut till sin spännfunktion.Denna verkar vara exentrisk och när du monterat allt,så drar du ur låsstiftet.
av Triad
Du monterar ihop allt som tänkt. När remmen och spännaren sitter där rycker du pinnen och efter det justerar du upp visaren så den pekar i mitten på gluggen om prylarna håller 20gr.
av valln
Givetvis får du göra precis hur du vill, men du har en jättefin motor och ganska ny och dyr bil och sätter dit piratdelar...

Hur tänkte du där eller är det så att du vet exakt vilket fabrikat som är originalkvalité och har köpt delarna billagare, i så fall ber jag om ursäkt.

Min erfarenhet är att origanalfabrikatet är att föredra, men det är inte alltid som volvoverkstaden gör ett bra arbete efter kostnaden och där är det bättre att vara otrogen. Precis som du är genom att göra jobbet själv!
Användarvisningsbild
av Role
Hej kallar du det visaren där pinnen sitter :?: .Men sen är där ett sexkanthål till vad är de till för ?. vänster sida sitter pinnen mitten gaffelhål och höger sida sexkanthål. Tack på förhand

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]