Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Två olika tider kan man väl ha hoppas jag, jag kan det åtminstone :) däremot e det irriterande att man inte kan ha en stående tid om man tex kör hem samma tid från jobbet var dag

Mjukvaran för extraljus gör att man kan styra det via knapp eller menyalternativ på senare modeller
Användarvisningsbild
av ER
MickeHusse skrev:Jisses, nu har jag tydligen dragigt i gång något :wink:
Jag förstår marknadsekonomins krafter även om jag surar lite över dess effekt.

[4700 är sjukt dyrt för en timer där man...
...inte ställa två olika tider]

Kan man inte? Det kan jag på min 06:a.

[ladda in mjukvaran för extraljus gick på 5-600 ]

Mjukvara för extraljus?
Vad är det då som ska in?
Trodde i min enfald att jag skulle kunna koppla in de nya utan inblandning av Volvo :roll:
Man kan ställa två tider, men ingen repetition i någon form.

För att använda knappen/menyn så du kan stänga av extraljusen när behov finns så måste du aktivera CEM utgången/stiftet via mjukvara så bilen vet att knappen sitter där, stor skillnad mot gamla P2:or som fattade själv att knappen var monterad och skickade signal till kontaktdonet under luftburken. Vissa bilar var dumma och tappade "minnet" hur knappen var ställd på/av men min var smart nog att slippa uppgraderas.
Att kunna avaktivera extraljusen är guld värt under vissa väderförhållanden så varför man snålar och fulkopplar vet jag inte då man inte vinner något på det annat än att det ser f**j****** ut och passar på en upprutten 740 med 7000 extraljus på.
av konig
Anledning till att det inte går att programmera bränsledrivna värmare längre än 24h i förväg är en säkerhetsfunktion.
T.ex. vill man inte att värmaren ska starta när man lånat ut bilen till någon annan som parkerar i ett stängt garage och inte vet om att värmaren startar automatiskt.
av loben
Hej
Jag börjar med att be om ursäkt för en halvkapning av tråden men jag måste fråga Palmkvist om hans montage av extraljus på 1,5 h var med originalkablage och knapp i kupe'n? Jag har precis fått pris på 7500 för montering av 3 hella halogen och vet inte riktigt hur jag ska göra. Om man läser monteringsbeskrivningen ser det rätt krångligt ut och får i alla fall mig att tveka även om jag monterat extraljus på några(äldre)bilar. Men om det går att göra på 1,5 h så är ju 7500 kr rent ocker även om ljus,kablage och mjukvara går på 3500-4000 kr/Loben
av JEriksson
Bilnörden skrev:Jag betalade 4800kr (inkl monterings material) för montering av min ledramp, det tog 4,5h för meken på Volvo.
Var det totalt eller kostnaden för monteringen?

På "min" Volvo-verkstad såg jag en bra montering och frågade efter priset, och tog man bort priset för LED-rampen hamnade kostnaden för arbete, kablage, mjukvara och fäste på ca 6000:-. Själva arbetet var ca 4300:- om jag minns rätt

/ J
Användarvisningsbild
av palmqvist
loben skrev:Hej
Jag börjar med att be om ursäkt för en halvkapning av tråden men jag måste fråga Palmkvist om hans montage av extraljus på 1,5 h var med originalkablage och knapp i kupe'n? Jag har precis fått pris på 7500 för montering av 3 hella halogen och vet inte riktigt hur jag ska göra. Om man läser monteringsbeskrivningen ser det rätt krångligt ut och får i alla fall mig att tveka även om jag monterat extraljus på några(äldre)bilar. Men om det går att göra på 1,5 h så är ju 7500 kr rent ocker även om ljus,kablage och mjukvara går på 3500-4000 kr/Loben
Det jobbigaste är att få in kabeln för relä styrningen till CEM, VOLVO verkstan satte stiftet i CEMen åt mig + att de tryckte i stiftet i säkringsboxen + ladda in mjukvaran tog dem 30 - 40 min jag borrade i kofångaren o sågade upp nedre grillen då jag ville fälla in rampen så mycket som möjligt + drog allt.kablage genom torped väggen o till säkringsboxen det är jävligt trångt o trycka tillbaka gummitutan i torped väggen då det tog ungefär 1,5h då har jag lyft i garaget det underlättar en hel än ligga o kräla på golvet. Du behöver lossa skyddet under motorn för att komma åt gummitutan. + skyddet under kofångaren fram för att spänna bultarna jag tittade bara i.monteringsanvisningen för att ta reda på vilken säkringsplsts tror det var 28 i främre boxen och stift 8 i CEMen, själva rampen satte jag dagen efter tog.ytterligare 30-40 min kanske fick limma parkeringssensorna o lite lite annat för att det skulle sitta kvar 2h + meckens tid (900kr med inkoppling + mjukvara ingen knapp då var allt rivet redan på passagerar sidan)
Användarvisningsbild
av cdr85
Bilnörden skrev:Ja, hade köpt rampen själv. Slut notan för montaget blev 4800kr.
Jag har också beställt montage av Led-ramp på Bilia. Jag fick samma pris på montaget ( ca 4800kr). Jag valde dock att köpa en Vision X XPR-12M (6990kr) från Bilia så slutnotan blir ju lite mer.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]