Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kneecap
dots skrev:Ett par saker om de där USB-uttagen. Kopplar man in dem så de är konstantmatade så ska man veta att de drar lite ström hela tiden. Jag har en här som drar knappt 8mA, vilket inte påverkar den som använder bilen några dar i veckan. Men på en vecka blir det 1,3Ah, eller en månad 6,5Ah. En annan sak är att USB-uttag och andra laddare ofta är störkällor för radiomottagningen. Om du tycker FM-radion brusar ovanligt mycket så prova att koppla bort de här gynnarna. :)
Har tagit fram multimetern och kollat. Tjuvströmmen som är tagen nu levererar ingen el så fort tändningen är av. Tyvärr, då det hade varit smidigt med konstant ström på. Använder bilen dagligen så det hade inte varit ett problem.
Verkar som att jag har ett uttag på gång nästa vecka. Har ju en omvandlare så det borde bli smidigt. Bara att fixa ett hål och limma dit kontakten så ska det nog bli bra. Så behöver bara bestämma mig vart den ska sitta..

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]