Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mysko
Vägbuller på en S80? Grov asfalt då eller? Väldigt billiga däck? Är grymt imponerad hur tyst min T6 -99 är på vettig asfalt varje fall. På nylagd tjära/grus bullrar det en del, men i 120 kan man prata utan att höja rösten. På nyasfalterat (vanlig svar asfalt) Pratar man som vanligt i 160. Sommardäcken än nån micelin av nått slag. Ska bytas nästa sommar, men tyst är dom.
Nu har jag bytt till 4 nya Good Year Efficient Grip Performance 195/65/R15 och jag måste säga att det blev ett riktigt lyft vad gäller vägbullret.... :D ...nästan i klass med en SAAB 9-5 måste jag erkänna.... :oops: ...Jag får ta tillbaka lite av mina hårda ord i början av tråden, blev lite distraherad av att framhjullagren tagit slut så snabbt som vid 13k och 15k mil i kombination med dåliga däck. Så nu blir det att byta däck mellan dessa och de nya Michelin Alpin A5, 195/65/R15 som jag beställt till vintern....cheers/
Hej!

Har en S80 -05:a och tycker att sommardäcken ”nya vid lev.” var tystare vid köpet av bilen från Bilia.
Goodyear OptiGrip 225/50/17 original storlek sommarhjul. Rullat ca 5 000 mil (sommar).
Upplever att de dubbade vinterhjulen som är smalare är tystare. 215/55/16.
Personligen så tror jag att vägljudet ökar med slitaget på sommardäcken. Däckmönstret och kontaktytan
som förändrats mot vägunderlaget.

Med vänlig hälsning
Lennart
Användarvisningsbild
av Mysko
Mysko skrev:Vägbuller på en S80? Grov asfalt då eller? Väldigt billiga däck? Är grymt imponerad hur tyst min T6 -99 är på vettig asfalt varje fall. På nylagd tjära/grus bullrar det en del, men i 120 kan man prata utan att höja rösten. På nyasfalterat (vanlig svar asfalt) Pratar man som vanligt i 160. Sommardäcken än nån micelin av nått slag. Ska bytas nästa sommar, men tyst är dom.
Kom fram till igår att jag ju har laminerade rutor, därför upplever jag den som tyst :)
Tjingeling, vill bara meddela att jag nu satt på mina nya Michelin Alpine A5 195x65R15 och de går om möjligt ännu tystare än Good Year-däcken som har ett lätt vinande stomljud vid 40km/tim. Detta finns inte hos A5-orna. Måste säga att jag är mycket nöjd med mina däckval.... :D ..cheers/
Användarvisningsbild
av Mysko
canardlover skrev:
Mysko skrev:
Kom fram till igår att jag ju har laminerade rutor, därför upplever jag den som tyst :)
Lyckans ost... :-DD ...vi andra får väl satsa på hörselkåpor..... {:-O
Är den så illa? Däremot gjorde jag bort mig och köpte vindavisare till alla 4 dörrar, ser ju bra ut och håller rutan lite renare vid blött väglag, men säljer dom om nån vill ha? Ökade vindbruset markant.

Är hecos från vparts, säljes eller skänkes, den högra bakdörrens är skadad, tappade den vi montering så den är lite kortare :)

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]