Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uffe321
Mitt yttre dörrhandtag till vänster bakdörr fastnar i utdraget läge varje gång man öppnar dörren. Det räcker med att putta till handtaget så går det tillbaka men så kan man ju inte ha det längden. Hur omfattade är det att fixa detta?

Såg på bildelsbasen ett komplett dörrhandtag med kromat handtag och med min färgkod, är det ett vettig väg att gå eller är det ett "överköp"?
vrbakhandtag.jpg
vrbakhandtag.jpg (387.97 KiB) Visad 444 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
Svårt att säga, kan räcka med att fetta in men kanske är det ett strul med fjädern med. Vill minna att jag läst att de kan strula och att man ska fila till de lite med på något ställe, kanske någon som vet mer om det här?

Hade iaf dragit loss dörrsidan för att de så att allt sitter rätt i sitt fäste samt löper lätt först och provat att fetta in.
av Uffe321
För att följa upp min trådstart, fick en prisuppgift på Volvoverkstaden för att byta handtag, mtrl och arbete totalt 3.200:- som jag tackade nej till.
Fann efter en tid återigen ett handtag med rätt färgkod på Bildelsbasen (det handtag som fanns på Bildelsbasen när jag skrev trådstarten försvann strax efter mitt inlägg!) pris inkl frakt 462:-. Efter lite Youtube filmer med demontering av dörrsidor så gav jag mig på bytet, gick utmärkt utan att några plastlåsdetaljer gick sönder eller försvann. Godset i dörrhandtagets "gångjärn" hade spruckit på ena sidan därför hamnade det snett när man öppnade, hade antagligen gått att demontera handtaget och bara byta den spruckna delen men att byta hela handtaget var smidigare.
Det tog bara ett 1/2 år för mig att få till allt.. :roll:

Diskussioner om elpriser, när man ska tvä[…]

Tack för alla input, kanon! ;-) Bytte ut re[…]

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]