Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc70d5
Mortimer, fick du till någon snygg lösning på locket?
Saknas 10-15 mm för att kunna stänga med Biltemas AGM 95 ah.
av mortimer
xc70d5 skrev:Mortimer, fick du till någon snygg lösning på locket?
Saknas 10-15 mm för att kunna stänga med Biltemas AGM 95 ah.
Hej
Det är lördagens uppgift, hinner inte innan tyvärr.
Hur har du löst det ? Vad har du för årsmodell på din bil ?
Förmodar det bara är främre delen (mot grillen) som är problem med.
Sen kan man ju fundera på vad locket egentligen gör för nytta. Förmodligen får man skära i främre lockets framkant och ha en snygg öppning där.
Den som får till en fin lösning här borde ha gett andra i samma batteribytarsituation inspiration till att byta till ett batteri av mer standardhöjd på 190mm..
/M
av mortimer
Så, då var batteriet bytt. Tanken var att köra in bilen i garaget från uppfarten för att kunna stå inomhus i detta ruskvädret men bilen var dö när jag kom ut. Vilospänningen på batteriet visade 12,10 på bägge multimetrarna så fick stå utomhus. Laddspänningen när bilen var igång på det nya batteriet visade 14,95-15,05v. Ska felsöka o mäta lite mer imorgon annars blir det att åka o läsa felkoder.
Riktigt nöjd med slutresultatet på bytet. Vill man vara riktigt seriös så kan man fästa någon form av gummiduk på insidan av främre locket.
To_high.jpg
För högt
To_high.jpg (227.74 KiB) Visad 311 gånger
Modified.jpg
Modifierad
Modified.jpg (273.36 KiB) Visad 350 gånger
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag har detta batteriet i funkar kanon,
http://ows-cdn.tecdoc.net/tudor/home.js ... aed32f4aa0

Någon som vet storleken på extra batteriet på 10Ah
av AndS
mortimer skrev:Så, då var batteriet bytt. Tanken var att köra in bilen i garaget från uppfarten för att kunna stå inomhus i detta ruskvädret men bilen var dö när jag kom ut. Vilospänningen på batteriet visade 12,10 på bägge multimetrarna så fick stå utomhus. Laddspänningen när bilen var igång på det nya batteriet visade 14,95-15,05v. Ska felsöka o mäta lite mer imorgon annars blir det att åka o läsa felkoder.
Riktigt nöjd med slutresultatet på bytet. Vill man vara riktigt seriös så kan man fästa någon form av gummiduk på insidan av främre locket.
Fundering, är den röda sladden till en kontakt för batteriladdare?
av Daniel73
P210 skrev:Exakt - CTEK:s snabbkoppling;
Bild
Var satte du jordkabeln?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]