Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Jag försöker hjälpa svärmor att fixa hennes V70 D 2006 som sedan en tid tillbaka inte har helljus, inte ens kontrollampan tänds. Efter lite google började jag med byte av blinkers/helljusspaken men felet kvarstod.
Efter att bilen varit inlämnad och fått felkoder avlästa konstaterades det att det var CEM som var defekt. Bytte denna nu ikväll men felet kvarstår.
Någon som har några andra bra idéer att komma med?

//Peter
av Mobbe
Fungerar de andra ljusen fram och CEM är ok är det kanske något glapp/avbrott mellan spaken och SWM
av Wizzman
Har du raderat felkoderna efter du bytte CEM?

Bytte CEM på en bil som bara hade ett halvljus. Hade mätt och konstaterat att cem var trasig. När den nya var monterad funkade det fortfarande inte. Flera tusen åt skogen och bilen var inte ens min...

Efter lite funderande kom jag att tänka på hur dieselvärmaren på min gamla V70 blev spärrad tills man raderat felkoderna så jag pluggade in datorn och rensade felkoderna och vips funkade det!
av lennart lundberg
Hej!

Kanske ett tips.
Min ljusspak för hel/halv fick bytas vid 8 200 mil år 2010 p.g.a. inget helljus endast helljustuta.

Lennart

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]