Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
palmqvist skrev:
Slasse skrev:
Daniel73 skrev:
Jag har också läst mig till det men inte hittat vad jag läste det?

Edit: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... rt-155427/
Nivådämpare sportchassi
BildJapp det sitter nivådämpare i sport chassit bara o böja sig ner o kolla dämparfästet betydligt grövre än på de vanlita dämparna
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det är nivåreglering, jag tror inte det är standard på xc, vilket det borde vara, skall du beställa bil kan jag verkligen rekommendera det
Användarvisningsbild
av Statsminister
Bilen anpassar alltså bakre dämpare så bilen håller samma "höjd" bak oavsett tung last eller ej! Ett "måste" enligt mig
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min XC70 var det inte standard. Kanske för att det inte gick att kombinera med Four-C. Men nu när bilen står inför Classic-ättestupan finns väl inte 4C att välja alls längre, såvitt jag har förstått.
av Nimrod23
ok, tack för svaren. Använder aldrig släp eller husvagn och har inte alltför tung last i bakluckan så då har det ingen större betydelse för min del då antar jag. :)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Är inte 4c nivåreglerat?

Borde jag egentligen veta har det på V70Rn
Användarvisningsbild
av palmqvist
Nimrod23 skrev:ok, tack för svaren. Använder aldrig släp eller husvagn och har inte alltför tung last i bakluckan så då har det ingen större betydelse för min del då antar jag. :)

Tycker att bilen känns betydligt stabilare med det även utan last,
Någon som vet om det är standard i xc70 sport varianten med det kaxigare chassiet?
av Alexas
Bild

Verkar inte vara standard.

Om det är något jag saknar på min bil, personligt önskemål då alltså, så är det automatisk nivåreglering. Vad jag vet så ska det gå att eftermontera om man vill det. Något för framtiden kanske. Efter allt annat.... :)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Automatisknivåreglering är för standard chassiet.

Det tunade chassiet (sportchassit för V70) är olika det är billigare att få nivåreglering med sportchassit än med Automatisknivåreglering till standardchassit why i dont know? Kan du väljag till automatisknivåreglering när du väljer det tunade chassit? orkar inte bygga mer bilar nu :)
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 116
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]