Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Sillastryparen skrev:
Nimrod23 skrev:Nu står VIN-nummer på "min volvo", antar att bilen är byggd då och levereras till min återförsäljare? Eller har de bilen redan hos sig? Någon som vet?
VAR hittar Du på "min Volvo" ett VIN-nummer? Jag letar förgäves efter någon form av info för vår sluffa-kärra, men hittar bara att Volvo inte kan, och att den funktionen ligger nere, och att bla bla. Och jag är nyfiken! Nu sitter jag ju inte I sjö-nöd, men roligt hade varit att som gamla inlägg här - även om de inte varit korrekta, hade givit mig en liten pust av att vår bil I varje fall finns med som en tanke I Goteborg, och kanske kan man där snart börja bocka lite plåt... :-D
Du går in på fliken "Lär känna min bil" och klickar på underkategorin "Bilfakta" och då får du upp information om din bil och dess specifikation med extra tillbehör. Under "specifikation" finns en rad där det står "Vin nr:". Om den raden är tom så är bilen troligtvis inte byggd ännu. Står där ett nummer så är den byggd. :D
Användarvisningsbild
av Statsminister
Nimrod23 skrev:
Sillastryparen skrev:
Nimrod23 skrev:Nu står VIN-nummer på "min volvo", antar att bilen är byggd då och levereras till min återförsäljare? Eller har de bilen redan hos sig? Någon som vet?
VAR hittar Du på "min Volvo" ett VIN-nummer? Jag letar förgäves efter någon form av info för vår sluffa-kärra, men hittar bara att Volvo inte kan, och att den funktionen ligger nere, och att bla bla. Och jag är nyfiken! Nu sitter jag ju inte I sjö-nöd, men roligt hade varit att som gamla inlägg här - även om de inte varit korrekta, hade givit mig en liten pust av att vår bil I varje fall finns med som en tanke I Goteborg, och kanske kan man där snart börja bocka lite plåt... :-D
Du går in på fliken "Lär känna min bil" och klickar på underkategorin "Bilfakta" och då får du upp information om din bil och dess specifikation med extra tillbehör. Under "specifikation" finns en rad där det står "Vin nr:". Om den raden är tom så är bilen troligtvis inte byggd ännu. Står där ett nummer så är den byggd. :D
Min bil blev klar i fredags, står och väntar på transport. Dock visas varken regnr eller vin ännu!
av Sillastryparen
VIN nr är blankt... :( Likaså reg-nummer... :( Så jag är fortfarande utan ens en påbörjad bil... - Hur lång tid tar det att bygga en bil från noll - någon som vet? Glad dock att ha detta forum, så jag ite helt gnagar ner mina naglar av nervositet...! :shock: :lol:
Användarvisningsbild
av Slasse
Daniel73 skrev:
palmqvist skrev:
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
Är det sänkta sportchassiet nivåreglerat?
Jag har också läst mig till det men inte hittat vad jag läste det?

Edit: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... rt-155427/
Användarvisningsbild
av palmqvist
Slasse skrev:
Daniel73 skrev:
Jag har också läst mig till det men inte hittat vad jag läste det?

Edit: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... rt-155427/
Japp det sitter nivådämpare i sport chassit bara o böja sig ner o kolla dämparfästet betydligt grövre än på de vanliga dämparna.

nivo
Bild

std
Bild
Användarvisningsbild
av Slasse
Ni som beställt bilen med laminerat glas. Hur stor skillnad blir det på ljudnivån?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har inte kört utan sen 2010 så vet inte, men då gjorde det lite skillnad var ju inget mirakel som skedde mellan xc my8 xc my10 bara för att man tog de laminerade rutorna finns ju andra fördelar med som att det är svårare att ta sig in i bilen (fast då slår de väl sönder den på grund av irritation istället) + WRG
Men visst det gör skillnad på ljudet svårt o säga hur mycket bara
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Lite bilder på bilen ja väntar på, både med sommar 19" portia och vinter 18" fortuna hjul =)
Hoppas kunna få hämta den inom 2 veckor då den skall komma till handlaren från gaskonverteringen nästa vecka =)
Bilagor
File_000.jpeg
File_000.jpeg (87.4 KiB) Visad 260 gånger
File_001.jpeg
File_001.jpeg (61.89 KiB) Visad 260 gånger
File_004.jpeg
File_004.jpeg (100.47 KiB) Visad 256 gånger
File_005.jpeg
File_005.jpeg (87.4 KiB) Visad 259 gånger
  • 1
  • 61
  • 62