Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sillastryparen
prahna skrev:Sillstryparen, låter som en fin bil! Får man fråga varför du inte väljer summum istf lös elstol? Skiljer typ 9000kr och då får du med skinnklädsel, elavbländad spegel, 18" hjul, Keyless.
Jag tror ev att Momentum är med Ttec och inte halvläder...kolla det så du inte blir besviken...

Risk med diesel är väl ev stopp för dieselbilar i innerstad (men din är Euro6 så du klarar dig nog...) och eventuella höjda bränslepriser då fraktfartyg numer måste gå på gasoil(diesel) lågsvavlig istf crude oil(tjockolja) som är högsvavlig.
Ursäkta prahna att jag inte såg Ditt inlägg förrän nu! Enl försäljaren var prisskillnaden mellan Momentum och Summum mellan 30 och 40 kkr. Men det är klart - är prisskillnaden bara 9000:- har jag ju gjort en förlust, då jag som tillägg valt Elman förarstol med mine 9000:-, Elman passagerarstol 5900:-, Paarkeringshjäölp fram/bak 3000:-, Backkamera 11514:-. 18 tums hjul och keyless känner jag inte för, - och på nuv bil har keyless bara ställt till problem... Klädseln är dock Vittinge M-grå Te/lä E801, så jag menade med halvläder att utterkanter etc är I läder, men resten är textile. vilket för mig är helt ok.

Tack för klargörande om diesel! Dock är där ju inte så mycket att vinka på om jag ska ha bade automatväxl och AWD...

Mysko är dock att det som det talats om av och till här är den sk "döda-vinkeln-varnare" som är slut, och som ersatts med eluppvärmda spolarmunstycken - - - där ser jag I spec varken det ena eller det andra på min ordersedel... Så det blir lite spännande att se vad den levereras med :-) Lev v 48 enl säljare.

Hälsn!
Användarvisningsbild
av palmqvist
Niclas skrev:Det var rattvärmen som ersattes av eluppvärmda spolarmunstycken.
Blis(döda vinkeln-varnaren) tog de bara bort. :( :x

Har ni fått någon ersättning för detta eller det bara är o acceptera... ?
av Sillastryparen
Jag fick ju veta att BLIS var borttagen (av försäljaren när bilen beställdes för en vecka sedan). De eluppvärmda spolarmunstyckena finns inte på ordersedeln jag fick I pappersformat I näven av försäljaren, - men går jag in på Volvo.se finns den med där I "min Volvo" som extrautrustning 000602. Verkar lite rörigt... :???:
av Nimrod23
Nu står VIN-nummer på "min volvo", antar att bilen är byggd då och levereras till min återförsäljare? Eller har de bilen redan hos sig? Någon som vet?
av Niclas
Nimrod23 skrev:Nu står VIN-nummer på "min volvo", antar att bilen är byggd då och levereras till min återförsäljare? Eller har de bilen redan hos sig? Någon som vet?
Förmodligen har säljaren den när som, men du kan få reda på reg.nr. nu om du kontaktar säljaren :)
av Nimrod23
Niclas skrev:
Nimrod23 skrev:Nu står VIN-nummer på "min volvo", antar att bilen är byggd då och levereras till min återförsäljare? Eller har de bilen redan hos sig? Någon som vet?
Förmodligen har säljaren den när som, men du kan få reda på reg.nr. nu om du kontaktar säljaren :)
Ok, gött! Antar att jag kan hämta ut den nästa vecka som planerat. Var lite orolig att den skulle bli försenad, men nu verkar bilen byggd iaf. :D
av Sillastryparen
VAR hittar Du på "min Volvo" ett VIN-nummer? Jag letar förgäves efter någon form av info för vår sluffa-kärra, men hittar bara att Volvo inte kan, och att den funktionen ligger nere, och att bla bla. Och jag är nyfiken! Nu sitter jag ju inte I sjö-nöd, men roligt hade varit att som gamla inlägg här - även om de inte varit korrekta, hade givit mig en liten pust av att vår bil I varje fall finns med som en tanke I Goteborg, och kanske kan man där snart börja bocka lite plåt... :-D
av prahna
Det tar ett par veckor sillstryparn, jag beställde för två veckor sedan och har fortfarande inte fått vin-nummer. Kommer nog när den byggs i vecka 46-47...
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 116

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem