Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spagan
Någon som kan lösa detta ?,,när jag använder auto upp på rutan på förar dörren går den upp men backar tillbaka omedelbart ca 25mm om jag startar från övre halvan ,men kör jag upp hela vägen backar den tillbaka hela vägen ner ,,har haft av dörrsidan kollat så rutan sitter rätt smort upp spåren för rutan och fettat in kuggkransen till hissen,,har även försökt initiera fönsterhissen via manöverknappen ,,även fått kollat felkoder på DDM
inga fel men när försök jordes för att initiera via Autocom Diagnostic kom felkoden #för låg signal/signal saknas# upp
Användarvisningsbild
av greeeken
Spagan skrev:Någon som kan lösa detta ?,,när jag använder auto upp på rutan på förar dörren går den upp men backar tillbaka omedelbart ca 25mm om jag startar från övre halvan ,men kör jag upp hela vägen backar den tillbaka hela vägen ner ,,har haft av dörrsidan kollat så rutan sitter rätt smort upp spåren för rutan och fettat in kuggkransen till hissen,,har även försökt initiera fönsterhissen via manöverknappen ,,även fått kollat felkoder på DDM
inga fel men när försök jordes för att initiera via Autocom Diagnostic kom felkoden #för låg signal/signal saknas# upp
Mannen varva ner , använd någon punkt ibland oxå :D
Hade detta fel jag med.
Hade bilen inte för koll, dom kom fram til latt det antagligen far fönstret som satt snett.
Fick min ruta krossad i fredags så ja bytte ruta . O vipps så funkar det.
Nu händer det ibland att rutan inte vill gå upp när man trycker på knappen.
Tydligen modulen som är knas då när man läser här på forumet.
av Spagan
Okej....rätt så ny med det här med forum .

håller med om det blev lite rörigt,, men förhoppningsvis gick det mesta fram..

men som sagt rutan sitter rätt och går lätt upp

//S
av Frigge
Man kan få göra en Initiering av rutan. Testa att hissa upp rutan fullt, när den är max uppe håller du knappen uppåt i ca 3-4 sek. Funkar inte det kan man göra initieringen via Vadis på Volvoverkstad.
av Spagan
har gjort Initiering så men jag fick beskedet att jag skulle hålla knappen 20sek men det funka inte ..

har även provat Initiering via Autocom diagnostic funka inte

//S :(
av Daddan
På min ska de byta hela fönstermekanismen på passagerarsidan fram på garanti. Man fick hålla på att hissa upp ett par tre fyra gånger för att få upp rutan. Kostar c:a 3000:- för en ny sådan tydligen. Rutan vinklas ner i framkant och tippar och detta orsakar att den fastnar.
av revox
Samma fel dök upp på min V70N T5 -00 för ett tag sedan. Jag kommer ihåg exakt när felet uppstod, det var när jag varit på besök hos en bekant och körde ner rutan samtidigt som jag startade bilen.

Efter denna händelse så fick jag samma problem som du beskriver, kollade diverse forum mm. och gjorde initsiering mm. men inget löste problemet...blev mer och mer irriterad tills jag prövade min egna lösning.

Gjorde precis som när problemet uppstod, startade bilen och körde ner rutan under startögonblicket och efter detta så funkade hissen normalt igen.

Jäkligt skumt men det funkade och gör fortfarande :D
Senast redigerad av 1 revox, redigerad totalt 0 gånger.
av Spagan
Daddan skrev:På min ska de byta hela fönstermekanismen på passagerarsidan fram på garanti. Man fick hålla på att hissa upp ett par tre fyra gånger för att få upp rutan. Kostar c:a 3000:- för en ny sådan tydligen. Rutan vinklas ner i framkant och tippar och detta orsakar att den fastnar.
får väl kollla upp fönstermekanismen lite mer :)
eller göra som tekniker på Bilia sa kasta dörren :cry:

//S
av Spagan
revox skrev:Samma fel dök upp på min V70N T5 -00 för ett tag sedan. Jag kommer ihåg exakt när felet uppstod, det var när jag varit på besök hos en bekant och körde ner rutan samtidigt som jag startade bilen.

Efter denna händelse så fick jag samma problem som du beskriver, kollade diverse forum mm. och gjorde initsiering mm. men inget löste problemet...blev mer och mer irriterad tills jag prövade en min egna lösning.

Gjorde precis som när problemet uppstod, startade bilen och körde ner rutan under startögonblicket och efter detta så funkade hissen normalt igen.

Vet inte hur det gick till när det blev så ,,var så när jag köpte bilen

men jag vet vad det första jag gör när jag sätter mig i bilen i morron är

:D :lol: :lol:

//S
av Spagan
Spagan skrev:
revox skrev:Samma fel dök upp på min V70N T5 -00 för ett tag sedan. Jag kommer ihåg exakt när felet uppstod, det var när jag varit på besök hos en bekant och körde ner rutan samtidigt som jag startade bilen.

Efter denna händelse så fick jag samma problem som du beskriver, kollade diverse forum mm. och gjorde initsiering mm. men inget löste problemet...blev mer och mer irriterad tills jag prövade en min egna lösning.

Vet inte hur det gick till när det blev så ,,var så när jag köpte bilen

men jag vet vad det första jag gör när jag sätter mig i bilen i morron är

:D :lol: :lol:

//S
Testade imorse att från läge 2 på tändningslåset köra autoner samtidigt
som jag vred över och starta ,,,rutan stanna direkt ..men resultatet var det samma när jag sedan körde upp = hela vägen ner igen :cry:

revox var det så här du gjorde ?

//S

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]