- ons 14 okt 2015, 11:19
Att alla måste ha SUV-utseende med höga bilar o luftmotstånd som en finladsfärja drar ju upp förbrukningen lika mycket som att ha AWD
Alexas skrev: Höga bilar har blivit väldigt populära de senaste åren och Volvo lyckades göra en fantastisk familjebil (V70) och göra den hög för att möta marknadens behov. När vi valde bil hade min sambo inte ens sett zlatanreklamen. Och hon tyckte xc70 va den snyggaste i volvohallen.
Alexas skrev: Det är på sistone som fyrhjulsdrift blivit populärt. Vi har haft liknande väderförhållanden i Sverige lång tid och trotts det har människor kört både släp och husvagn på vintern som sommar. Och visst underlättar det med AWD. Jag är inte teknikfientlig. Men jag kan inte vara positivt inställd till att många som köper bil idag faktiskt kunde valt en exakt likadan bil med exakt lika många hk som skräpar ner mycket mindre i naturen.Varför är det ok att släppa ut massa extra avgaser bara för att man tycker bilen blir snyggare med en massa styling som bara är utseendemässig och höjer förbrukningen, medan det inte är ok att släppa ut mera avgaser för att man har extra funktioner som AWD som också höjer utsläppen?
Att alla måste ha SUV-utseende med höga bilar o luftmotstånd som en finladsfärja drar ju upp förbrukningen lika mycket som att ha AWD
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.

- By Raktidiket