Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KeeM
Hej,

antingen är jag helt kass eller så finns det inte riktigt det jag vill veta. Har försökt söka.

Vad ligger servicekostnaden på vid de olika intervallerna för en V70 MY14 D2?
Idag har den gått strax över 5000 mil så räknat från tredje servicen.

Vore tacksam om någon hade en tabells om stämde ungefär så man får ett hum om hur mycket pengar vi behöver lägga undan varje månad för detta! :)

Tack på förhand.

Mvh
Användarvisningsbild
av Perra83
Det enklaste och säkraste är att du ringer haket som du har tänkt ska serva din bil.

Jag har fått pris på ca 2500-3000kr för en olja o filter service. Sen har ja fått betala runt 2000kr när rabatten är dragen och eventuellt någon Volvokortscheck.
Lägger du undan 400kr i månaden så klarar du de flesta servicar.
Min 6000 mil service kostade runt 4000kr. Minns inte va som va extra. Dieselfilter ksnske....
Sen kan det komma nått oväntat. Mitt ena keylesshandtag va dött. 2008kr med rabatt. Höll tre år. Bilar med adaptiv farthållare äter bromsbelägg bak.
Användarvisningsbild
av apersson850
Perra83 skrev:Bilar med adaptiv farthållare äter bromsbelägg bak.
Såpass? Jag bytte fram efter 14700 mil. Bak vet jag inte när det behövs. Har bara kört 16700 mil hittills.
av snabbis
Vi byter på "nästan" alla bilar bak med pbm, för att klossarna är i princip borta, vid 8000-9000mil. Min gissning kärvande som orsakar det. På min egen, 7k mil, ser ut som nya, kanske för att jag använder gas och broms flitigt?. Skicka regnummer i om så kollar jag i GI vad som ska göras.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]