Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av järnet
hej.
hade tidigare en xc70 -12 där var det ganska enkelt att byta rington vid blåtandskopplad telefon , men i min nya -16 lyckas jag inte hitta menyn där jag gör detta. har letat hur länge som helst och bläddrat i instr.bok mm
nån som vet?

sen när jag försökt med detta vid ett tillfälle så får jag numera en störig signal i bilen som låter som en kort ringsignal som om den varnar för nått . den kan låta flera ggr på en resa på några mil helt oprovocerat. men låter alltid några sek efter man startat bilen. det har inte med lane depart eller driver alert.
nån som har ide?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Tror inte det går o byta ringsignalen tyvärr
Användarvisningsbild
av leiwi
järnet skrev:hej.
hade tidigare en xc70 -12 där var det ganska enkelt att byta rington vid blåtandskopplad telefon , men i min nya -16 lyckas jag inte hitta menyn där jag gör detta. har letat hur länge som helst och bläddrat i instr.bok mm
nån som vet?

sen när jag försökt med detta vid ett tillfälle så får jag numera en störig signal i bilen som låter som en kort ringsignal som om den varnar för nått . den kan låta flera ggr på en resa på några mil helt oprovocerat. men låter alltid några sek efter man startat bilen. det har inte med lane depart eller driver alert.
nån som har ide?
Ringsignalen ställs på telefonen om den är kompatibel för detta , kolla på länken nedan vad din telefon stöder för funktioner
http://support.volvocars.com/se/bluetoo ... #phonelist
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jaja inte tänker jag skaffa iphone för o få roligare ringsignal :)

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]