Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Skall det inte gå o sätta på värmaren med fjärrkontrollen när man har VOC?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Ok då struntar vi i det klarar mig med VOC Mvh
Användarvisningsbild
av Statsminister
Det trodde jag absolut att det gick, läste om det i instruktionsboken på nätet och såg inget om att det skulle vara extra utr... Läste online då jag inte fått min nya xc70 än. Ni som säger att det inte går, vet ni eller tror ni? (när det gäller my16 classic)

Ändring! Kikade igen, verkar krävas en extra utr nyckel som kallas PCC
Användarvisningsbild
av Perra83
Alexas skrev:Ni som har det på fjärren. Får ni någon bekräftelse på att värmaren startar?
Ja håller inne knappen för att tända belysningen på bilen. Där blinkar en röd liten diod på fjärren i samma takt som alla blinkerlampor på bilen och det bekräftas med att dioden och blinkers lyser med fast sken.

Om det finns som tillbehör så borde det synas på webben bland alla andra tillbehör som går att få.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Statsminister skrev:Det trodde jag absolut att det gick, läste om det i instruktionsboken på nätet och såg inget om att det skulle vara extra utr... Läste online då jag inte fått min nya xc70 än. Ni som säger att det inte går, vet ni eller tror ni? (när det gäller my16 classic)

Ändring! Kikade igen, verkar krävas en extra utr nyckel som kallas PCC
JAg har PCC nyckeln men det går ändå inte starta värmaren med fjärren, vet inte om PCC är standard på classic eller om det kom med i ntt av paketen. Men som nämns tidigare är det säkert något ytterligare som behövs mjukvara tex

http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... alsearch=1

nästan bättre att skaffa

http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... nvarmare-2

kan inte fatta varör det skall vara så dyrt bara för lite mjukvara:)
Användarvisningsbild
av Momentum
Det behövs inte en PCC-nyckel, dock mjukvara i bilen
Med PCC-nyckel så ska räckvidden vara bättre och man får kvittens om PCC-nyckel är 2013 eller nyare
Teknisk data

Räckvidd:
PCC-nyckel (6 knappar på nyckeln)
Upp till 100 m vid fri sikt

Standardnyckel (5 knappar på nyckeln)
Upp till 20 m vid fri sikt

Obs!

Passar inte V60 Plug-in Hybrid/Twin Engine.

“Fjärrstart, bränsledriven värmare” kan inte kombineras med “Fjärrstart, motor”.
Obs!

För bilar av modellår 2012 med “Personal Car Communicator” (nyckel med sex knappar) saknas ljusindikering som visar att motorvärmaren har startats – ingen lampa lyser på fjärrkontrollen. Om ljusindikation önskas måste nyckeln bytas ut mot en av årsmodell 2013 eller senare. Inga andra funktioner hos “Fjärrstart, bränsledriven värmare” påverkas.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]