Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är i bilköpartankar och har svårt att hitta något som verkar mer prisvärt än en V70 Classic T4, som med automat och lite lull-lull hamnar på 320.000 Fyndpris tycker väl jag! (Har också funderat på en V60, men behöver plats för barnvagn och en massa packning, så en mindre bil blir svårt). Funderar dock på vad som kommer hända med andrahandsvärdet på V70 när den utgår ur produktion och en ny modell kommer. Jag är en sådan som byter bil var 3: e år och har väl vant mig med tanken på att få ca 50% i inbytespris.

Vad tror ni, är "rabatten" på Classic modellen så stor att den fortfarande kommer ha ca 50% efter 3 år? Kommer V70 vara möjlig att sälja till ett vettigt pris om 3 år?
Att sia är svårt, speciellt om framtiden. Men det finns ju alltid möjligheten att köra i fyra år istället, så hämtar du hem ev. besvikelser, eftersom värdeminskningen avtar ju äldre bilen blir.
Det har väl ofta pumpats ut många classic, tycker inte att V70n är särskilt billiga i förhållande till hur många som såldes. Tror värdet står sig bra så länge kvaliteten är bra
Tittar man bakåt på tidigare Classicmodeller så har dom stått sig väldigt bra. Dessutom är de välutrustade och modellen nått sin absoluta pik.
Jag tror en bil som du säger står säg bättre än en likadan bil som som är ett år äldre då den med likvärd utrustning var mycket dyrare. Så i kronor och ören tror jag de står sig bra, dessutom brukar nya modeller vara dyrare och ha mindre utrusting än utgående Classic modeller. Ny ryktas det ju även som nya V90 tar ett steg upp och blir än dyrare.
Så mycket för pengarna ligger nära tillhands, det som känns surast är väl att man inte kommer att åka i det senaste om man har den läggningen..
Användarvisningsbild
av V9097
Det finns såklart inga garantier, men en högt specad V70 kommer kommer troligen inte vara svårsåld om några år. Jag tror 50% på tre år är vad du kan räkna med.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]