Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
Är det bara min app som visar fel? Den visade för en stund sedan (1° vid bilen) och jag startade bränslevärmare. När jag sätter mig i bilen 20 min senare och startar den säger bilen att det är 7° ute.

Mycket märkligt...
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kan hålla med om att den verkar visa lite fel, det är inte motorvärmaren som höjt din lite då eller VOC visade samma fortfarande?

Min väderstation visar 3,4 ute o VOC säger 0 i kallgarget brukar vara lite varmare än ute. Orkar inte gå ut o kolla bilen nu tyvärr
av Alexas
Jag ska notera om VOC och bilen visar samma imorgon utan att ha slagit på värmaren så får vi se. Den visar just nu 0° i Eslöv.

Var hämtar egentligen VOC sin Temp-data från?
av Daniel73
Smhi, det är alltså temperaturen på gps-kordinaterna som visas och inte den faktiska temperaturen vid bilen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det låter ju lite sjukt när bilen har en egen tempgivare, då kan man ju förstå att inte tempen i garaget stämmer. Startar den värmare på SMHI tempen med (under10) eller värmarn känner av den riktiga tempen?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
VOC säger -4 grader vid bilen nu fast den står i varmgaraget där det är +20.. Har inte vågat prova starta värmaren när bilen är i garaget :wink:
Användarvisningsbild
av palmqvist
Känns ju lätt missvisande, kan ju nästan tro att du glömt bilen ute ;)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Visar voc appen tempen där telefonen är eller bilen?
Användarvisningsbild
av Perra83
palmqvist skrev:Visar voc appen tempen där telefonen är eller bilen?
Ja hoppas och tror att det är för den adress där bilen står.
av Alexas
Men det är väldigt märkligt att VOC-appen igår visade -2 grader på natten, bilen visade 5 grader men SMHI-appen visade 4 grader. Ekvationen i appen verkar slå fel :D

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]