Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
dol skrev:Jag har kollat och där jag bor kan man få S60CC med T5AWD eller T5VEA. /AWD ca 10kkr dyrare än VEA/
Dock är en S60CC bara ca 100kkr billigare än S60 Polestar och mindre utrustad?
Tyvärr har dom inte tagit in några lagerbilar då dom verkar oroliga att modellen verkar kortlivad. Men vem fasen vill ha en vanlig S60 efter ha sett S60CC?
I vilket land bor du?
av valln
Jag såg en s60cc i Luleå i dag, då det stod Nordiska bil finns den nog också för provkörning.
Den stod bredvid en 13 år gammal 9-5 och den såg ut att vara lika hög under, naturligtvis svårt att se det exakt.
av Bromsoljan
Har nu fått ett preliminär leveransdatum för min bil, den ska byggas i Ghent den 26:e april och jag ska kunna hämta den hos ÅF vecka 18-19 :shock:

Anledningen till den långa leveranstiden?

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -torslanda

För övrigt så fick jag möjlighet att låna en (D4, framhjulsdrift, automatlåda) över helgen förra veckan och fick därmed möjlighet att testa den mer ingående. Följande saker var anmärkningsvärda i mina ögon

- Kvalitétskänslan är otroligt hög, definitivt premiumnivå
- Fantastisk kontroll och känsla i styrningen, har alltid tyckt att 2vanliga" S60 är understyrd men här får man ett omedelbart och precist gensvar
- Otroligt sköna säten
- Driver support paketet är ett måste, med lite vana så sjunker belastningsnivån rejält i egentligen alla trafiksituationer
- Bränsleförbrukningen var helt okej, låg på ca 0,9 l/m i stadskörning och sjönk till 0,75 l/m på motorväg (och då kan det ändå ha gått undan :wink: )
- Adaptiva strålkastare är framtidens melodi, körde en längre sträcka genom smålands mörka skogar och det var som att ha en lastbilsrigg med extraljus på bilen.

Sammanfattningsvis blev jag än mer såld på bilen - måste nog dock ta en funderare på om det inte skulle vara en god idé att snacka skit om den så att trycket på den minskar och jag kan få min levererad tidigare... :wink:

Hej, tänkte väcka en äldre trå[…]

B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]

230fk går snålt

Har läst lite om hur en kass spjällä[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Ska inte anslutas till något, är fö[…]