...

Moderator: Moderatorer

Människor som använder sina barn som murbräckor på parkeringar.
Körde igår på en stor parkering nära mig (Bromma Blocks-parkeringen) där det finns utmarkerade övergångsställen.
Jag kommer ensam på en lång raka och ser längre fram en kvinna med två barn i kundvagnen. Det ser ut som att hon tar sikte på övergångsstället som hon har en tio meter kvar till så jag fortsätter köra men är beredd på att stanna om det skulle behövas. När jag är i höjd med övergångsstället (hon är fortfarande en bra bit ifrån) så viker hon rakt ut i körbanan och gormar åt mig när jag rullar förbi för att jag inte släpper över henne.
Jag saktar in och pekar mot övergångsstället som vid det här laget är en bit bakom mig men hon verkar helt oförstådd.

1: Använd övergångställen för i helvete.
2: Sluta skicka ut ungarna först i trafiken för att se ifall bilarna stannar. Idioter.
Blir rätt irriterad när man kommer ifatt bilar utan bakljus i mörker.
Blinkade och tutade på en idiot i veckan men han reagerade inte.
Skriver en sak jag skrivit förr, saker o ting "irreterar" mig sällan även om jag har en åsikt som man kan skriva av sig på här i tråden. Men att folk parkerar för att sambon ska hämta pizza på pizzerian och står gladeligen med halvljuset på i en stund när man enkelt kan vrida på parkeringsljuset är för mig rätt så oförståeligt. Samma när man släpper av folk vid trappuppgångar och så vidare, oooch såå viidare.... Det är inte svårt och jag som kommer körandes ser bättre att det inte springer sockerstinna kidz eller annat runt bilen eller vad man nu kan komma på som vistas runt en stillastående bil. Så det är ju egentligen för förarens bekantas säkerhet och inte min men jag antar att de inte var så viktiga, eller mer sannolikt har förståelsen inte uppenbarat sig :wink:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Micce1980 skrev:Skriver en sak jag skrivit förr, saker o ting "irreterar" mig sällan även om jag har en åsikt som man kan skriva av sig på här i tråden. Men att folk parkerar för att sambon ska hämta pizza på pizzerian och står gladeligen med halvljuset på i en stund när man enkelt kan vrida på parkeringsljuset är för mig rätt så oförståeligt. Samma när man släpper av folk vid trappuppgångar och så vidare, oooch såå viidare.... Det är inte svårt och jag som kommer körandes ser bättre att det inte springer sockerstinna kidz eller annat runt bilen eller vad man nu kan komma på som vistas runt en stillastående bil. Så det är ju egentligen för förarens bekantas säkerhet och inte min men jag antar att de inte var så viktiga, eller mer sannolikt har förståelsen inte uppenbarat sig :wink:
Tanken är ju god, men med tanke på hur svårt folk verkar ha för att ens tända sina ljus från början så är väl detta att begära lite för mycket... ;)
Hilmer: :oops: Joo det är nog för mycket begärt :wink:
Magnus-B skrev:Blir rätt irriterad när man kommer ifatt bilar utan bakljus i mörker.
Blinkade och tutade på en idiot i veckan men han reagerade inte.
+ 1!

Skymtar ni bilen framför.. Becksvart ute, dock hade ju denna ljus framåt iallafall.. Låg alldeles nära med halvljus bakom i någon mil istället för att köra om, men egentligen borde jag väl haft extraljusen på, och om han stannat skulle jag sagt att jag ser dig inte annars :D
20150926_195408.jpg
20150926_195408.jpg (866.18 KiB) Visad 280 gånger
20150926_195414.jpg
20150926_195414.jpg (1.05 MiB) Visad 281 gånger
  • 1
  • 314
  • 315
  • 316
  • 317
  • 318
  • 554
Motorhaveri s60 2.4T