Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kneecap
mattish skrev:Är det inte bättre att sätta 12V dolt istället då ? Finns ju gott om plats runt rattstången där du kan gömma ett löst uttag med en laddare i och bara pilla fram sladden dit du vill ha den.
Vill kunna använda både iPhone och Sony-telefon.
Användarvisningsbild
av palmqvist
finns ju alltid USB man kan sätta i 12V uttaget :)
av Kneecap
palmqvist skrev:finns ju alltid USB man kan sätta i 12V uttaget :)
Fast ett litet usbuttag snyggt placerat är ju klart snyggare än ett stort kupeuttag..
Har lyckats fixa fram en liten dosa för 12v-5v så nu ska jag bara få tag på ett sådant uttag som sitter i mittfacket. På lokala volvohandlaren kunde dom inte hitta det i vida..
Fast ett litet usbuttag snyggt placerat är ju klart snyggare än ett stort kupeuttag..
Har lyckats fixa fram en liten dosa för 12v-5v så nu ska jag bara få tag på ett sådant uttag som sitter i mittfacket. På lokala volvohandlaren kunde dom inte hitta det i vida..[/quote]

Finns ju monteringanvisning på Volvos sida
av Kneecap
Mikko80mikko80 skrev:Fast ett litet usbuttag snyggt placerat är ju klart snyggare än ett stort kupeuttag..
Har lyckats fixa fram en liten dosa för 12v-5v så nu ska jag bara få tag på ett sådant uttag som sitter i mittfacket. På lokala volvohandlaren kunde dom inte hitta det i vida..
Finns ju monteringanvisning på Volvos sida[/quote]

Menar du denna http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 8-)%202011 så har den inte kontakten, den resulterar i sladdar som dyker upp i mittkonsollen. Man får inte panelen som sitter där om det fabriksmontert..
av IceAck
En sån här har jag beställt och fått hem. Blir installation vid senare tillfälle dock...
Hade tänkt lägga ut kontakterna bakom stereon så kan man dra fram när man behöver.
Enligt spec. så levererar den 3A så jag gissar på att det då är 2 x 1.5A.
http://www.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... 91938.html
av dots
Ett par saker om de där USB-uttagen. Kopplar man in dem så de är konstantmatade så ska man veta att de drar lite ström hela tiden. Jag har en här som drar knappt 8mA, vilket inte påverkar den som använder bilen några dar i veckan. Men på en vecka blir det 1,3Ah, eller en månad 6,5Ah. En annan sak är att USB-uttag och andra laddare ofta är störkällor för radiomottagningen. Om du tycker FM-radion brusar ovanligt mycket så prova att koppla bort de här gynnarna. :)

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]