Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Har haft min V70 D4 Classic några veckor. Den har 16 tums fälgar och jag tycker den ser tam ut i dom fälgarna. Nu till min fråga. Vad tror ni om komforten om man skulle satsa på 18 tums fälgar. Jag vill isåfall ha Volvo original så att bilen behåller sin karaktär. Vad sägs?
av Alexas
Utan att egentligen veta resultatet just på en V70 så kan man väll rent generellt säga att större fälgar = "sämre" komfort. Jag säger sämre för att för mig är det sämre. Det blir lite stötigare. Vissa gillar det dock.

I övrigt älskar jag sport-fälgarna, titania. De sitter riktigt fint på V70.

Här kan du testa volvos olika fälgar: http://www.volvocars.com/se/bilar/falgkonfiguratorn
Användarvisningsbild
av drawman
robinb3rgsten skrev:Är väl ingen fara med de där ballong däcken volvo rekommenderar; )
+1 :lol:
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kör oxå portia19" ser dock inte framemot o sätta på vinterdäcken snart 18" som jag inte vet namnet på. Men visst påverkar det komforten på våra usla svenska vägar inte så mycket jag trodde dock
av Anders Classic
Jag funderar på Volvos Magni 18 tum. Är det bara till att slänga på dom eller behövs det något tillbehör. Fortfarande lite orolig över komforten. Idag har jag 205 60 16.
av perhall
Ju sämre däckkvalitet och ju mer slitna däck, desto mer nackdelar har större tum för komforten..

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]