Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
Har en ny fråga nu när det börjar bli kallt. Jag har ställt in så dieselvärmaren inte ska gå, men ikonen för det (ett horisontellt streck med tre uppåtriktade vågiga pilar) syns iallafall i displayen. Jag kan inte avgöra om det är så att den faktiskt går eller om den bara vill. Någon som vet?
Användarvisningsbild
av FSandstrom
marwi skrev:Har en ny fråga nu när det börjar bli kallt. Jag har ställt in så dieselvärmaren inte ska gå, men ikonen för det (ett horisontellt streck med tre uppåtriktade vågiga pilar) syns iallafall i displayen. Jag kan inte avgöra om det är så att den faktiskt går eller om den bara vill. Någon som vet?
Osäker på ikonen men om du kör på hybrid så kommer den gå på diesel om värmaren inte är på och kupetemperaturen är för låg (och det är under typ 13 har ute). Pure går dock bra (tills det blir minusgrader, då går det typ 15 min innan dieseln går på)
av ef98dpa
Dags att byta jobb och blir i samma veva troligtvis av med min D5 TE, någon som vågar ge sig på att bedöma vad den kan vara värd på begmarknaden? 700mil Summum med lite extra som avtagbart drag tex. Listpris 512.000.

//D
Användarvisningsbild
av mgmannen
ef98dpa skrev:Dags att byta jobb och blir i samma veva troligtvis av med min D5 TE, någon som vågar ge sig på att bedöma vad den kan vara värd på begmarknaden? 700mil Summum med lite extra som avtagbart drag tex. Listpris 512.000.

//D
Om man kollar på bilpriser.se så är bilhandlarpris ca 450.000, privat 410.000-430.000.
av Lövet
ef98dpa skrev:Dags att byta jobb och blir i samma veva troligtvis av med min D5 TE, någon som vågar ge sig på att bedöma vad den kan vara värd på begmarknaden? 700mil Summum med lite extra som avtagbart drag tex. Listpris 512.000.

//D
Den bilen kommer vara extremt svårsåld privat. Försök undvik att momssmitta den.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Lövet skrev:

//D
Den bilen kommer vara extremt svårsåld privat. Försök undvik att momssmitta den.
Bra tanke där, det är nog helt nödvändigt.
av ef98dpa
Den ska inte säljas privat utan värderingshjälpen var mer för att se hur risken för att jag ska behöva slanta något ur egen ficka för att bli av med den... tack för lugnande svar :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det blir nog en hel del värdeminskning, jag körde en fullutrustad S60 D5R man MY14 ifrån okt-feb år 13-14 (5 månader 2000mil) Listpris ny 515, såldes sedan vidare på en bilfirma för 349
Användarvisningsbild
av joel80
Är det nån som skaffat en väggmonterad laddbox med 16A och fast kabel? Erfarenheter och kostnader av sånt? Kan man ladda med 16A (istället för med 13A) om man har en sån installerad?
av Robban12
joel80 skrev:Är det nån som skaffat en väggmonterad laddbox med 16A och fast kabel? Erfarenheter och kostnader av sånt? Kan man ladda med 16A (istället för med 13A) om man har en sån installerad?

Det du funderar över kostar över 10.000kr

Jag skulle rekommendera denna kabeln istället som är billigare och väldigt smidig samt gör samma grej som den fast monterade laddboxen

http://evconnect.se/product/portabel-mode-2-laddare
Senast redigerad av 1 Robban12, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 59

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering

Jag har bara sett ett sådant här fall. […]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]

Har läst väldigt många tråda[…]