Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Termik skrev:
meko skrev:Bokat och klart! Installation om en dryg vecka. 8)
Ni som installerat Polestar tidigare, har er ÅF då också monterat Polestaremblemet eller har ni fått göra det själva?
Verkstaden gjorde det. Allt klappat och klart, bara ut att gasa sedan Bild
Japp, det måste ju vara så det är tänkt! Tyckte beskedet jag fick av min ÅF verkade konstigt..! Dvs. att "det får man göra själv om man vill ha det." ?:-/
Att exempelvis, och rent hypotetiskt, tant Agda efter att ha fått sin bil Polestaroptimerad, med mer eller mindre hela folkpensionen som insats, själv skulle behöva slabba dit Polestaremblemet lite på trekvart, det vill nog ingen. Varken Volvo, Polestar eller tant Agda själv. (Tant Agda kan vara jag :wink: )

Mot bakgrund av ovanstående så mejlade jag Polestar och fick snabbt ett svar att det är ÅF/Polestarinstallatören som skall montera emblemet. De skall också beställa ett Owners Package från Polestar till kunden. Precis som jag trodde och som det självklart skall vara alltså! :-)-)
Farsan fick själv montera emblemet med hjälp av medföljande mall och han fick även själv registrera sig på polestar men är det nedsatt pris så får man göra lite själv verkar det som
Användarvisningsbild
av sony
Min tekniker rimgde och frågade om jag ville montera den själv eller att han fixar det. Det blev han som monterade märket.
Användarvisningsbild
av meko
Då var det klart! Uj, uj vad det går undan. :D Framför allt med växellådan i Sportläge. Accelerationen i högre hastigheter är också grym. Det går otroligt snabbt mellan typ 90 och 150..! Man får verkligen hålla ett öga på hastighetsmätaren. Lätt att bli fartblind när bilen i övrigt är tyst och stabil. Skönt att kunna ge fullt från stillastående utan en massa hjulspinn och rörelser i ratten också. Ytterligare en stor fördel med AWD'n! :D
Inga problem med emblemet. :wink:

Ps. Ser i intyget som jag fick, och som skall användas vid reg.besiktningen, att min motor "D5244T12 motorkod 81" har 162 kW nu efter optimeringen. Det är väl 220 hk och inte 215 som jag trodde..? Gör ju inget i så fall! 8)
meko skrev:Uj, uj vad det går undan. Framför allt med växellådan i Sportläge. Accelerationen i högre hastigheter är också grym.
Gäsp.... :wink:

meko skrev: Skönt att kunna ge fullt från stillastående utan en massa hjulspinn och rörelser i ratten också. Ytterligare en stor fördel med AWD'n!
Särskilt roligt i snömodd! :D
Användarvisningsbild
av sony
Hos mig står det också 162 kw 8)
Användarvisningsbild
av EjS
Det är väl effekt i mellanregister du tittar på max effekt stämmer.

Gissar på att polestar talar om hur mycket extra effekt du har vid lågt varv för att max effekten inte ändras mycket (och därför gör köpet mindre attraktivt).
av kmi
Rigtigt, gick på deres salgstrick, som viser att polestar HK är större i mellem registeret. Det er jo i praksis ingenting på topregister.

(Troede faktisk dom hade angivet fel värden)

/Kasper
EjS skrev:Det är väl effekt i mellanregister du tittar på max effekt stämmer.

Gissar på att polestar talar om hur mycket extra effekt du har vid lågt varv för att max effekten inte ändras mycket (och därför gör köpet mindre attraktivt).
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]