NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikeys
Hej! Jag hittade för ett tag sedan en knapp gömd bakom mittkonsollen i bilen, som jag helt enkelt undrar vad den är till för. Har sökt runt lite i forumet och kollat i instruktionsboken utan resultat, och jag har inte märkt någon som helst skillnad när jag har satt på/av knappen...

Bilen är en S40 D2 Classic Momentum 2012. Jag har kollat i en kompis S40 2.4 och grannens V50 DRIVe men där fanns den inte.

Bild
av Mikeys
Tack för snabbt svar! Jag funderade faktiskt lite på om det kunde vara någon tilläggsutrustning som förra ägaren hade, man jag har inte hittat något som helst spår av varken extraljus eller något i bilen. Inga märken, inga skruvhål eller någonting. Nåväl, då låter jag den väl bara att vara :)
Användarvisningsbild
av P210
Brytare till dieselvärmaren? För att förhindra att den startar automatiskt när man vet att man bara ska en kort sträcka - V50 saknar att man kan stänga av autoläget i menyerna som V70 har.
Sett någon bild här på forumet där någon fixat den funktionen med brytaren precis där du har den. Kolla om det går sladdar till säkring 21 i centralen i motorrummet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ser ut som den knappen jag fick med i lådan till backvarnarna från biltema, kanske har den med dessa?
av pergrein
Detta är nog en knapp för Extraljus. Ska sitta där enligt monteringsanvisningen.
Kolla om du hittar några kablar och relä under huven.

Med vänlig hälsning
Per
av Kneecap
pergrein skrev:Detta är nog en knapp för Extraljus. Ska sitta där enligt monteringsanvisningen.
Kolla om du hittar några kablar och relä under huven.

Med vänlig hälsning
Per
Vart hittar man den monteringsanvisningen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips skrev:Här:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... V50%202008
Hehe du är snäll grillchips, jag brukar bara kopiera in detta :mrgreen:

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla i detta fallet ner till "Extraljus, monteringssats"

Ska du ta bort luckan som brytaren sitter på kan du passa på att se efter hur "luftmätaren" mår. En liten rund manick som suger luft och kan damma igen.
Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]