Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafSmåland
Hej alla.

Jag registrerade mig nyss efter att ha följt forumet sedan jag beställde ny bil och har sedan dess tagit del av många värdefulla (och i vissa fall fördyrande) tips. Bilen jag beställt är en xc90 d5 inscription. Jag beställde bilen 8 maj så det börjar bli en aning drygt att vänta.

Leverans börjar, förhoppningsvis, närma sig och jag har en detaljfråga om tillbehör. Har någon en uppfattning om stålnätets funktion, är det smidigt och praktiskt? Kan man få med det i bilen även om jag vill nyttja alla sju sätena? Likaså undrar jag om komfortklädseln för integrerad barnstol, har någon en sådan och är den praktisk?

Tack för hjälpen!

/Gustaf
av Dawi
Jag var också intresserad av stålnät, XC70 har ju ett riktigt smidigt nät som går att fälla upp. Det fungerar inte så här, jag antar att det skulle stjäla plats för huvudutrymmet när man fäller upp mot taket samt var i vägen för uppfällningen av extrasätena. Det blir alltså till att montera bort varje gång man ska använda dessa vilket antagligen resulterar i att det blir en massa jobb varje gång man behöver dessa. Beror alltså på hur stort behov man har av extrasätena:)
av GustafSmåland
Tack för synpunkten.

Jag har ett liknande mycket bra stålnät till min xc60 som man bara viker upp. Jag tror som du att det bara blir struligt med ett som ska monteras i och ur varje gång. Det blir säkerligen bara stående i garaget tills det dags för inbyte. Jag får köra med nylonnätet istället och spara pengarna.
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Japp det ska de vara, kan kika en dubbelgång