- tis 06 okt 2015, 16:27
#1009642
Hej!
Har en xc60, 2013, D4 AWD, alltså 163hk men dubbla turbo så en "strypt" D5a...
Vill få ut mer kräm från motorn och har tittat runt.
Tänkte jag kunde skriva lite
Har tittat med Polestar, och det är dyrt för en extremt liten höjning i mina ögon, samt att jag hört att de inte går så rappt i lågavarvtal även efter optimering. Dock är det ju från volvo så säkert är det väl
Trim box har jag uteslutit helt det är skit i mina ögon, så inget sånt.
Men, mjukvarutrim, likt polestart, finns. Tex BSR.
Jag va inne hos BSR återförsäljare i örebro igår, och där kom vi fram till att BSR erbjuder 245 hästar, och x antal högre vrid, minns inte riktigt det. Han tyckte att det ända dåliga med dem var att man måste skicka in sin styrenhet, eller någon box, minns ej riktigt vad han sa, som sen skall avkrypteras osv, det tar 3 dagar (jag ser det som 3-5 dagar)... Det är inte det roligaste kanske o vara av med bilen så länge...samtidigt har BSR ett ganska bra rykte vad jag vet.
Hur som haver så sade han, ägaren, att de även "tillverkar" eget trim, mjukvara, väldigt likt BSR men att de kommer runt volvos trimspärr på ett annat sätt... Och då får man ingen PPC med sig. Han sade att han själv skulle dragit i minst 265 hästar, vilket för mig låter absurt mycket om man jämför med alla andra...dock så sa han att jag själv får välja då de "skräddarsyr" trimmet för varje bil, så jag skulle väl isåfall gå på 245-250hk...
Hur som haver behöver lite hjälp...
* Hur pass mycket mer slits motorn av mjukvaru trim
* Vad skulle ni säga är smärtgränsen för antal HK på denna motor/bil
* Skulle ni gå för Polestar, BSR eller återförsäljarens egna trim. Med BSR från man ju med en PPC för samma pris som återförsäljarens egna trim. Det jag kan se är bättre med deras egna, är väl att det är lokalt i min stad så då vet jag vem jag ska skjuta om något går fel, hehe.
Mycket tankar och funderingar, vill öka hästarna men är osäker på var jag ska vända mig.
Jättetacksam för all hjälp!
Har en xc60, 2013, D4 AWD, alltså 163hk men dubbla turbo så en "strypt" D5a...
Vill få ut mer kräm från motorn och har tittat runt.
Tänkte jag kunde skriva lite
Har tittat med Polestar, och det är dyrt för en extremt liten höjning i mina ögon, samt att jag hört att de inte går så rappt i lågavarvtal även efter optimering. Dock är det ju från volvo så säkert är det väl
Trim box har jag uteslutit helt det är skit i mina ögon, så inget sånt.
Men, mjukvarutrim, likt polestart, finns. Tex BSR.
Jag va inne hos BSR återförsäljare i örebro igår, och där kom vi fram till att BSR erbjuder 245 hästar, och x antal högre vrid, minns inte riktigt det. Han tyckte att det ända dåliga med dem var att man måste skicka in sin styrenhet, eller någon box, minns ej riktigt vad han sa, som sen skall avkrypteras osv, det tar 3 dagar (jag ser det som 3-5 dagar)... Det är inte det roligaste kanske o vara av med bilen så länge...samtidigt har BSR ett ganska bra rykte vad jag vet.
Hur som haver så sade han, ägaren, att de även "tillverkar" eget trim, mjukvara, väldigt likt BSR men att de kommer runt volvos trimspärr på ett annat sätt... Och då får man ingen PPC med sig. Han sade att han själv skulle dragit i minst 265 hästar, vilket för mig låter absurt mycket om man jämför med alla andra...dock så sa han att jag själv får välja då de "skräddarsyr" trimmet för varje bil, så jag skulle väl isåfall gå på 245-250hk...
Hur som haver behöver lite hjälp...
* Hur pass mycket mer slits motorn av mjukvaru trim
* Vad skulle ni säga är smärtgränsen för antal HK på denna motor/bil
* Skulle ni gå för Polestar, BSR eller återförsäljarens egna trim. Med BSR från man ju med en PPC för samma pris som återförsäljarens egna trim. Det jag kan se är bättre med deras egna, är väl att det är lokalt i min stad så då vet jag vem jag ska skjuta om något går fel, hehe.
Mycket tankar och funderingar, vill öka hästarna men är osäker på var jag ska vända mig.
Jättetacksam för all hjälp!