Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rätt färg på XC70 Classic Sport (med stylingpaket)

Ice vit solid
12
16%
Seashell beige metallic
6
8%
Twilight bronze metallic
13
18%
Bright silver metallic
10
14%
Onyx svart metallic
7
10%
Inscription electric silver
16
22%
Inscription crystal vit
9
12%
Grattis! Den färgen är riktigt snygg och passar fint på en XC70. Vi har även dessa barnstolar i vår V70 och dessa används flitigt, grymt tillbehör för oss med ungar. Stor fördel är att dom tar väldigt lite plats i bredd och en vuxen sitter bekvämt i mitten fast vi har en bakåtvänd stol bakom passagerarstolen. I och urstigning är enklare än om man hade haft en riktig barnstol.
Jag hämtar ut min xc70 sport classic v. 43 och det blev med bright silver, vanlig färg men jag tycker det passar bra ihop med de högblanka svarta detaljerna på sportvarianten. Jo, tog stylingpaketet också eftersom jag tycker det gör bilen ännu snyggare!
Har haft min classic sport nu i en vecka (ca 100 mil)

Mina tankar:
- silver metallic gör sig jäkligt fint (jaja, smaken som baken)
- laminerade rutor gör färden tyst som bara den
- parkeringsvarnare fram är smidigt
- VEA motorn och den 8 stegade lådan är en dröm. AWD i all ära men vilken skillnad i vibratioin, ljud och pigghet!
mattiasg skrev:- VEA motorn och den 8 stegade lådan är en dröm. AWD i all ära men vilken skillnad i vibratioin, ljud och pigghet!
Är 181 hk 400 Nn VEA-4:an piggare än 220 hk / 450 Nm 5:an ?
mattiasg skrev:Har haft min classic sport nu i en vecka (ca 100 mil)

Mina tankar:
- silver metallic gör sig jäkligt fint (jaja, smaken som baken)
- laminerade rutor gör färden tyst som bara den
- parkeringsvarnare fram är smidigt
- VEA motorn och den 8 stegade lådan är en dröm. AWD i all ära men vilken skillnad i vibratioin, ljud och pigghet!
Gött att höra! Tog just VEA-motorn med 8-stegade lådan för att jag hört så mycket positiva kommentarer om den. Han aldrig provköra bilen med den kombinationen men kände att jag inte är i behov av AWD. Skönt att höra att de laminerade rutorna gör en del för ljudet. Var lite orolig för att det inte skulle märkas någon större skillnad. Har själv valt till just laminerade rutor på min xc70 sport silver metallic. :D

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]